De weg naar Medan. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu De weg naar Medan. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

De weg naar Medan.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

14 Juni 2010 | Indonesië, Batavia

Maandag, 14 juni 2010. We vertrekken in de ochtend met een strak schema van huis richting Denpasar. In Singaraja zullen we een korte stop maken om de instellingen van Zoë telefoon te controleren. In haar enthousiasme alles goed te regelen en te beveiligen heeft zij haar puckcode veranderd en daarmee de bruikbaarheid van haar telefoon teniet gedaan, ofwel het ding deed niks meer en dat is nu niet bepaald handig zo tijdens de vakanties.

We verzanden dan ook in de telkom-shop en kunnen na wat smeekbede met voorrang geholpen worden. Je bent dan wel eerder aan de beurt zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat de service er sneller door wordt. Bijna een half uur later en enkele Zen-oefeningen rijker kan de tocht vervolgd worden met de nodige achterstand. Dit laatste, met daarbij het al strakke schema en de daar opvolgende drukte op de weg geeft, een voor ons al bekende, stressfactor. Redden we het of redden we het niet!

Al zittend in de auto, wordt er getelefoneerd met het reisbureau om de telefoonnummer van de incheckbalie te achterhalen. We hebben immers maar rekening gehouden met een uur voor vertrek aanwezig te zijn op het vliegveld en zoals het er naar uitzag, zouden we dat ruimschoots overschrijden. We geven Nyoman de opdracht om dit keer toch vooral de snelheid in acht te nemen en de claxon gewoon te gebruiken. Vijfentwintig minuten voor vertrek stappen we uit onze auto en rennen we, na een kort afscheid te nemen van Nyoman, naar de incheckbalie, om daar net op tijd de koffers op de band te zetten. Gered en laten we eerlijk zijn, geen wachttijd....................... :)

Met een tussenstop in Jakarta stappen we ‘s avond rond 5 uur het vliegtuig weer uit in Sumatra. We hebben een fantastische vlucht, althans voor diegene die aan het raam zit. In die korte tijd vliegen we langs de meest fascinerende wolkenpartijen. Soms verdwijnt het vliegtuig in een grote angstaanjagende donkere wolk om even later omgeven te worden door allerlei doorkijkjes die een blik werpen op vergezichten met verschillende plukken wit. En al dit blauw, wit en grijs wordt afgewisseld door bliksemflitsen en regenbogen.

De chauffeur en auto staan al op ons te wachten en na de kennismaking vertrekken we naar het hotel. We zijn te moe om nog naar de Chinese avond markt te gaan en belanden na wat omzwervingen in een ‘ nasi padang’ eethuisje, waar je afrekent, dat wat je gegeten hebt.