De weg naar Medan. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu De weg naar Medan. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

De weg naar Medan.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

14 Juni 2010 | Indonesië, Batavia

Maandag, 14 juni 2010. We vertrekken in de ochtend met een strak schema van huis richting Denpasar. In Singaraja zullen we een korte stop maken om de instellingen van Zoë telefoon te controleren. In haar enthousiasme alles goed te regelen en te beveiligen heeft zij haar puckcode veranderd en daarmee de bruikbaarheid van haar telefoon teniet gedaan, ofwel het ding deed niks meer en dat is nu niet bepaald handig zo tijdens de vakanties.

We verzanden dan ook in de telkom-shop en kunnen na wat smeekbede met voorrang geholpen worden. Je bent dan wel eerder aan de beurt zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat de service er sneller door wordt. Bijna een half uur later en enkele Zen-oefeningen rijker kan de tocht vervolgd worden met de nodige achterstand. Dit laatste, met daarbij het al strakke schema en de daar opvolgende drukte op de weg geeft, een voor ons al bekende, stressfactor. Redden we het of redden we het niet!

Al zittend in de auto, wordt er getelefoneerd met het reisbureau om de telefoonnummer van de incheckbalie te achterhalen. We hebben immers maar rekening gehouden met een uur voor vertrek aanwezig te zijn op het vliegveld en zoals het er naar uitzag, zouden we dat ruimschoots overschrijden. We geven Nyoman de opdracht om dit keer toch vooral de snelheid in acht te nemen en de claxon gewoon te gebruiken. Vijfentwintig minuten voor vertrek stappen we uit onze auto en rennen we, na een kort afscheid te nemen van Nyoman, naar de incheckbalie, om daar net op tijd de koffers op de band te zetten. Gered en laten we eerlijk zijn, geen wachttijd....................... :)

Met een tussenstop in Jakarta stappen we ‘s avond rond 5 uur het vliegtuig weer uit in Sumatra. We hebben een fantastische vlucht, althans voor diegene die aan het raam zit. In die korte tijd vliegen we langs de meest fascinerende wolkenpartijen. Soms verdwijnt het vliegtuig in een grote angstaanjagende donkere wolk om even later omgeven te worden door allerlei doorkijkjes die een blik werpen op vergezichten met verschillende plukken wit. En al dit blauw, wit en grijs wordt afgewisseld door bliksemflitsen en regenbogen.

De chauffeur en auto staan al op ons te wachten en na de kennismaking vertrekken we naar het hotel. We zijn te moe om nog naar de Chinese avond markt te gaan en belanden na wat omzwervingen in een ‘ nasi padang’ eethuisje, waar je afrekent, dat wat je gegeten hebt.



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 303209

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: