Harau Valley - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Harau Valley - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Harau Valley

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

20 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Op 28 juni hebben we een huisje gereserveerd in de Harau Valley. Een huisje op een resort met nog zo’n huisje en verder helemaal niks. Om te beginnen géén stroom, water van de waterval en verder helemaal verantwoord ‘eco’. Dit alles op de dag dat Nederland tijdens het WK tegen Brazilië speelt en je eigenlijk helemaal niet ‘eco’ wilt zijn, maar daarover later.

OP weg naar Harau Valley zien we een vreemd natuurverschijnsel. Een perfecte ronde regenboog om de zon terwijl de lucht helder is. Een tweede regenboog, eveneens cirkel vormig bevond zich op enige afstand van deze. En terwijl wij perplex waren, was de plaatselijke bevolking niet erg onder de indruk. Het scheen wel vaker voor te komen. We rijden nog steeds een beetje onder de indruk de vallei verder in en vragen enkele keren de weg totdat we bij Abdi homestay komen. Hier worden we door de eigenaar verwelkomt en krijgen we naast verse kokosnoot ook een lunch aangeboden.

De omgeving is indrukwekkend. Een korte wandeling laat enkele mooie vlinders en vreemde kevers zien. Het uitzicht is op de vulkaan, het geluid is van de waterval en verder hoef je alleen de bewegingen gade te slaan van de bevolking welke op het land werkzaam is. Echter wij discussieren toch even over het hoe en wanneer van de mogelijkheden om de wedstrijd op tv te volgen. De plaatselijke kroeg gaat uitkomst bieden en vanavond zullen we gewapend met zaklantarens de weg volgens langs de onverlichte paden naar de kroeg, anex winkel, anex eethuis, anex clubhuis. Echter allereerst zal er voor het avondeten gezorgd moeten worden: Vissen dus. We vissen dus wat goudvissen uit de lotusvijver en wachten totdat deze eetbaar op ons bord terecht komen. We lezen nog even in een boekje en gaan in het donker op weg om Nederland te zien winnen.
De volgende dag ondernemen we een wandeling door de sawa’s. We worden gespot door een aap en laten Zoë achter bij een van de vele watervallen. Zelf trekken we verder en moeten regelmatig door wat stroompjes en modder heen lopen, maar hebben dan wel de gehele waterval voor ons zelf. Iets makkelijke begaanbaar hebben ze ook enkele watervallen met een zwemgelegenheid. Heerlijke ronde kroepoek met sambal saus is er te koop. Door de modder wordt het water goudkleurig . Hier spelen de kinderen met opgeblazen autobanden en kun je gebruik maken van de openbare wc in ‘tent vorm’. We nemen de bedjak terug, pakken onze spullen en zullen die dag nog verder reizen richting Lake Maninjau.



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 29 Augustus 2010 - 10:39

    Charles:

    Alweer een levend verhaal van jullie. Vanwege de intrigerende kring om de zon heb ik even gegoogeld:

    "Een kring om de zon, daar huilen vrouw en kinderen om; een kring om de zon, water in de ton". Zulke volkswijsheden zijn vaak waar: een kring om de zon is een voorteken van slechter weer. De sluierwolken, waarin die kringen te zien zijn, zijn vaak de eerste wolkenvormen die een gebied met slecht weer vooruit stuurt. Binnen een dag na het zichtbaar zijn van zo'n kring, volgt er vaak neerslag, maar zeker is dat niet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 2195
Totaal aantal bezoekers 303251

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: