Maninjau - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Maninjau - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Maninjau

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

20 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

De weg van Harau Valley naar Maninjau gaat langs ‘velden’ vol rode kroepoek. Op plastic of op rieten matten ligt de kroepoek te drogen in de zon en natuurlijk ook een beetje in de uitlaatgassen. Na een tijdje kunnen we een blik werpen op het Meninjau meer. Alweer een kratermeer op grote hoogte. Beroemd om zijn 44 kelok, 44 haarspeldbochten wel te verstaan. Bij nummer 12 hebben we bijna een ongeluk. Want haarspeldbocht of niet, het is toch een kunst deze zo snel mogelijk te nemen. Na 44 kansen om uit de bocht te vliegen komen we zonder haarscheuren bij het meer aan. We zoeken een internet cafe op en belanden ’s avonds bij een eetgelegenheidje waar we de heerlijkste reebeef en ree-sate hebben gegeten sind jaren. Een déjà vu van opa’s Kerstdinner. Perfect klaargemaakt en we nemen ons voor deze smaaksensatie ook als ontbijt de volgende dag te gaan ervaren.
Maninjau moet jaren geleden behoorlijk toeristisch zijn geweest getuigen de vele eetgelegenheidjes aan het meer. Echter in ons hotel zijn we bijna de enige gasten. Lege kamers en overal achterstallig onderhoud. Geen toeristen, geen omzet en....................................... geen ervaren personeel. Hier in Maninjau, gezeten aan een tafeltje aan het meer in een chique restaurant krijgen we het meest vreemde drankje geserveerd: Een lauw biertje geserveerd zonder kraag van schuim in een wijnglas met een zwart rietje en daarbij natuurlijk een bakje voor ijsklontjes. We miste alleen de cocktailprikker om het geheel af te maken.................................. :) Maar de dorst is groot en we hebben het al lang opgegeven ergens ook maar iets aan leermomenten aan de bediening toe te voegen, dus gooien we zoveel mogelijk ijs in het wijnglas, leggen we de rietjes netjes in de asbak en vragen beleefd of we het restant wat in de fles zit ook gewoon op tafel gezet kan worden.
De volgende dag zijn we te laat voor het ontbijt. Geen paniek want we wilde immers, - helaas niet met goedkeuring van Zoë-, ons weer tegoed doen aan een lieftallig en smakelijk reetje. Echter een onverwachte mogelijkheid om de grootste bloem ter wereld te zien redde dit reetje en bezorgde ons een standaard ontbijt.



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 21 Augustus 2010 - 18:48

    Terry:

    Wat een schitterende foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 1021
Totaal aantal bezoekers 303189

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: