Philip Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Philip Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Philip Island

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

09 December 2010 | Australië, Sydney

Philip Island is het dierenparadijs van Australië. Het is het leefgebied van de koala’s, zeehonden en talrijke vogelsoorten. In de zomermaanden heb je hier de pinguinparade. De kleinste pinguin ter wereld komt hier iedere avond aan strand om de tocht te maken naar de duinen. Wij dalen gewapend met slaapzakken, mutsen en een extra dekentje in tegengestelde richting de keurige trappen en paden af om vooraan te eindigen bij de tribune. Ook hier alles tot in de puntjes verzorgd. Het aan land komen van de vertederende beestjes is leuk, maar leuker is het om ze later van dichtbij te zien in de duinen. Sommige lopen het hele stuk naar de parkeerplekken. Het zal je dan niet verbazen dat ook hier een bord hang met een mededeling dat je eerst onder je auto moet kijken alvorens weg te rijden.

We zien hier trouwens een van de eerste levende kangeroe’s in het wild. Voor deze gelegenheid wordt de camper nog eens omgedraaid en kunnen we dit levende exemplaar nog eens bewonderen.

Het weer wordt zo mogelijk nog slechter. We kunnen nu al in de wind hangen en de zeehonden bij Point Grant houden het mooi voor gezien. We bezichtigen het koala conservation park voor het betere wild leven...... :) Hier is er voor de koala’s geen ontsnappen aan en met de 30 x optische zoom is ook de papegaai niet meer veilig.

Ook op Philip Island is ‘amaze’n Things’. Genoeg cultuur, genoeg natuur. We gaan nu de wereld in van spiegelpaleizen en optisch bedrog. We worden herhaald in vele spiegels, geserveerd met wat kreeft, geplet in een muur en Zoë heeft ook even mee mogen maken wat een vrije val inhoud.

Verrassend was ook Churchill Island, een van de oudste ( nu natuurlijk) nagemaakte boerderijen van Australië. Een rijke oudere boer en zijn aanzienlijk jongere en mooiere vrouw bewoonde ooit deze stek en hadden een zeer goede smaak. Art-deco behang tegen de muren van de kinderkamer, stijlvol ingerichte kamers en alles doet behoorlijk Engels aan. Buiten loopt de broer van Justin Bieber in de vorm van een rund en enkele paarden in de wei. Het doet allemaal denken aan Europa. Afijn, de pauw is er trots op en laat dat dan ook duidelijk merken.

Het weer wordt slechter en we zien ons genoodzaakt een dikke jas voor Zoë aan te schaffen. De extra lange kniekousen waren al enkele dagen geleden aan het kleding assortiment toegevoegd.
Inmiddels hebben we al twee nachten doorgebracht op dit eiland. Tijd om afscheid te nemen en de blauwbekkende meeuwen gedag te zeggen.