17 december 2011 - Reisverslag uit Oberon, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu 17 december 2011 - Reisverslag uit Oberon, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

17 december 2011

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

17 December 2010 | Australië, Oberon

Taart met kaarsjes en slagroom. Weer een jaar ouder. Spuitbussen slagroom doen het ook goed in een camper. Het weer is nog steeds te fris en we zitten dan ook met jassen aan binnen, maar de taart smaakt boven wel goed en de slagroom blijft bij deze temperaturen bijzonder lang smakelijk. Dit in tegenstelling met het effect van 30 graden op een hoopje slagroom............... :)

We overnachten die avond uiteindelijk in Oberon.

De grotten staan op het programma. Jenolan Caves is verscholen tussen wat bergen. Na een behoorlijke afdaling kom je in een bijna Oostenrijks aandoende omgeving waar je super georganiseerd kaartjes kan bestellen voor verschillende wandelingen door de grotten. We kiezen voor de langste, omdat we volgens de borden toch niet voor een bepaald uur de route kunnen vervolgen. De weg is dan afgesloten voor tegemoet komend verkeer in verband met de bussen toeristen die de andere kant de berg af komen. De grot is voor Zoë de eerste grot die zij bewust meemaakt. De bekende stalagtieten en stalagmieten. Mooie verhalen hoe men deze grot ontdekt heeft, hoe ze met slechts wat kaarsen en touwen als eerste de diepte in doken op verkenning. Verhalen hoe een vrouw met alle rokken en kleding volgens die tijd over stenen heen gleed en tracht rotsen te beklimmen. Dit alles krijgen we natuurlijk te horen op mooi glad gestreken betonnen paden met traptreden waar de Balinezen nog wat van kunnen leren en niet te vergeten afgezet met super veilige RVS hekwerken..................... :)

We vervolgen het kronkelpad en trekken verder met als doel de 3 gezusters in de Blue Mountains. Inmiddels wordt de lucht grijzer en de temperatuur kouder en wanneer we uiteindelijk bij de parkeerplekken aankomen is ook het humeur wat gedaald. Zoe rent naar de de eerste beste beschutting. De kou wint het van de nieuwsgierigheid. De 3 zusters zien we dan tussen de striemen regen door. Net genoeg tijd voor een foto en dan rennen ook wij om beschutting te zoeken. Blue mountains-blauwbekken.

Omsloten door het blik met iets van een verwarming aan besluiten we door te rijden naar Sydney. Het weer klaart weer wat op en de Tom-Tom doet zijn best. Voor etenstijd zijn we op de voederplaats. Ook de papegaaien en kakatoes krijgen inmiddels wat toegeworpen. De kids hangen zoals dat hoort weer gewoon voor de bak. Afstandbediening binnen handbereik en voor de afwisseling een laptop op schoot. Telefoons worden opgeladen, mails beantwoord en het laatste nieuws besproken.



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 28 Januari 2011 - 09:12

    Jan VA:

    warm verslag over koude ervaringen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 303210

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: