Afscheid van de klas - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Afscheid van de klas - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Afscheid van de klas

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

30 Maart 2011 | Indonesië, Batavia

Woensdag 30 mei. De laatste schooldag op Mapindo. De laatste keer om 6.00 uur opstaan voor school. De juffen zijn aan het staken en deze dag krijgen we te horen dat er geen extra les is in de middag. De 17 kinderen komen nu enkele uren eerder. We zijn er inmiddels aan gewend dat vrije dagen hooguit een dag van te voren worden doorgegeven, dat er geen roosters zijn en als ze er zijn , zijn ze heel goed verstopt achter in de kast. Het is immers niet de bedoeling dat we verder kijken dan morgen. Morgen is immers vroeg genoeg.

Deze middag wordt er gezwommen, wordt er vooral ook stoer gedaan. Dit is de klas waar Zoë de laatste 4 jaar in heeft gezeten. In die 4 jaar heeft ze veel geleerd en heeft ze naast de taal ook alle gewoontes van het land over genomen. Eten doe je met je handen en de nasi koop je van de straat. Zwemmen doe je met zoveel mogelijk kleren aan en op de foto moet je cool staan. Maar bovenal kijk niet verder dan morgen, Morgen is immers vroeg genoeg .................... :)

Het is deze dag bewolkt, maar het humeur heeft er niet onder te lijden. Een middag rondspringen in het zwembad en rondrennen in de tuin is afmattend. Een laatste foto van de meiden, een laatste foto van de klas en een laatste foto van de stakende juffen die toch even langs zijn gekomen.

We gaan ze missen de meiden van de klas, we gaan ze missen de jonge juffen met ambitie. We gaan ze missen al die kinderen die Zoë verwelkomt hebben en hebben opgenomen in hun groep. We gaan ze missen, maar kijk niet verder dan morgen, morgen is immers vroeg genoeg en morgen .............................. zijn ze er weer op face book, horen we ze weer via sms-jes en staan ze weer in je kamer met skype ................... :)



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 14 April 2011 - 09:02

    Ad En Thea:

    Heb ik wat gemist? Jullie gaan weg uit Lovina? Waar ligt Banjar Tandeg?
    Wanneer vertrekken jullie?
    Wat wordt Zoë toch een hele meid zeg. Waar blijft de tijd.
    Groetjes van ons uit Vught

  • 14 April 2011 - 14:08

    Jan Van Adrichem:

    Het is dan wel over- overmorgen, maar naar welke school gaat Zoë?

  • 14 April 2011 - 15:59

    Lien. Hoobroeckx:

    Toch een grote, belangrijke stap in je leven.
    De basisschool afsluiten en weer ergens anders als jonste een plekje zien te verwerven.
    Veel succes op de middelbare internationale school Zoë.
    Ik hoop dat we daar ook een beetje van op de hoogte gehouden worden.

  • 13 Juni 2011 - 18:22

    Terry:

    Naast de foto's van verdrietige afscheidnemende Zoë en klasgenoten viel me ineens heel erg de tuin op! Is dat nou opeens een oerwoud geworden of lijkt dat maar zo? Dat zag er toen wij er waren toch heel anders uit?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 303192

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: