Batu Feringghi en de zwarte spoken - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Batu Feringghi en de zwarte spoken - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Batu Feringghi en de zwarte spoken

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

16 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Die middag bezoeken we de stranden van Batu Feringghi. Een toeristisch gedeelte van Pendang, bekend om zijn stranden en het eten van verse vreemde vis, die je uit de bakken kunt laten vissen................. :) Wij lopen wat langs de hoofdstraat, waarvan vele tentjes pas ’s avonds open gaan en nemen een drankje op het strand. Hier zullen we onze eerste en helaas enige foto’s van de burka-mensen maken. We hadden ons al enigszins geeërgerd aan de zwarte spoken die overal rondliepen, maar hier aan het strand werd het beeld wel heel erg duidelijk neergezet. Manlief mag rondlopen in de meest trendy kleding, zelfs ontbloot bovenlichaam is toegestaan en daarachter wapperen een of meerdere vrouwen als zwarte spoken over het strand, doorgaans ook nog even voorzien van een grote zonnebril. Hele families, bestaand uit een enkele man en heel veel vrouwen, lopen en wapperen door Maleisië. Hij modieus gekleed en de vrouwen in stemmig zwart. Eten gebeurd heel stiekem achter de sluier. Is hij uitgegeten, dan zij ook. We hebben ze gezien op het strand, in eetgelegenheden, wachtend bij de receptie en als hoogtepunt; zes zonnende zwarte spoken voorzien van zonnebrillen op de zonnebedden bij het zwembad.................................... :) Van een gematigd mens met een gematigde mening over de burka zijn we na Maleisië een groot voorstander geworden van het burkaverbod. Dit heeft niks te maken met traditionele kledingsdracht, niks met cultuur, maar alles met een vorm van vrouwenmishandeling. Zij behoren tot de rijken Arabieren, die het zich kunnen veroorloven om naar Maleisië op vakantie te gaan. Zij hebben het kapitaal om te reizen en te bekijken, alleen, meer dan de helft moet dit doen vanonder een zwart, beperkend en na alle waarschijnlijkheid bloedheet laken.