Batu Feringghi en de zwarte spoken - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Batu Feringghi en de zwarte spoken - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Batu Feringghi en de zwarte spoken

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

16 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Die middag bezoeken we de stranden van Batu Feringghi. Een toeristisch gedeelte van Pendang, bekend om zijn stranden en het eten van verse vreemde vis, die je uit de bakken kunt laten vissen................. :) Wij lopen wat langs de hoofdstraat, waarvan vele tentjes pas ’s avonds open gaan en nemen een drankje op het strand. Hier zullen we onze eerste en helaas enige foto’s van de burka-mensen maken. We hadden ons al enigszins geeërgerd aan de zwarte spoken die overal rondliepen, maar hier aan het strand werd het beeld wel heel erg duidelijk neergezet. Manlief mag rondlopen in de meest trendy kleding, zelfs ontbloot bovenlichaam is toegestaan en daarachter wapperen een of meerdere vrouwen als zwarte spoken over het strand, doorgaans ook nog even voorzien van een grote zonnebril. Hele families, bestaand uit een enkele man en heel veel vrouwen, lopen en wapperen door Maleisië. Hij modieus gekleed en de vrouwen in stemmig zwart. Eten gebeurd heel stiekem achter de sluier. Is hij uitgegeten, dan zij ook. We hebben ze gezien op het strand, in eetgelegenheden, wachtend bij de receptie en als hoogtepunt; zes zonnende zwarte spoken voorzien van zonnebrillen op de zonnebedden bij het zwembad.................................... :) Van een gematigd mens met een gematigde mening over de burka zijn we na Maleisië een groot voorstander geworden van het burkaverbod. Dit heeft niks te maken met traditionele kledingsdracht, niks met cultuur, maar alles met een vorm van vrouwenmishandeling. Zij behoren tot de rijken Arabieren, die het zich kunnen veroorloven om naar Maleisië op vakantie te gaan. Zij hebben het kapitaal om te reizen en te bekijken, alleen, meer dan de helft moet dit doen vanonder een zwart, beperkend en na alle waarschijnlijkheid bloedheet laken.


Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 303235

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: