Bali de nieuwe school en de andere gewoontes. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Bali de nieuwe school en de andere gewoontes. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Bali de nieuwe school en de andere gewoontes.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

04 Juli 2011 | Indonesië, Bali

Enkele weken heeft Zoë het vorige schooljaar al mogen volgen op de nieuwe school in het zuiden van Bali. Het waren de laatste weken van het schooljaar en een ieder weet dat die nu net gevuld zijn met heel veel andere dingen dan school en het bijbehorende schoolwerk. Dus worden er naast allerlei sportieve activiteiten ook een schoolkamp georganiseerd en wel naar het Noorden van Bali. Ons plan om met een spandoek aan de kant van de weg te gaan staan met ‘welkom terug Zoë, viel niet geheel in goede aarde en er restte ons niks anders dan nog even haar garderobe te controleren, want op schoolkamp was helaas het uniform niet nodig.......................... :)

Men gaat hier dus in stijl gekleed en geeft eveneens veel geld uit aan niemendalletjes waar de rafels al in hangen bij de koop. We gaan het haar niet zeggen, maar je zou denken dat ze die afgeknipte broeken waar ze het omzomen zijn vergeten en waar de zakken er los onderuit hangen toch eigenlijk tegen dumpprijzen, zo niet, dan toch geheel gratis zouden mee mogen geven. Wijselijk houden we onze mond, slikken onze woorden in en investeren in een wederom reeds versleten exemplaar van een of ander ‘echt’ merk.................. :).

Dit schooljaar wordt afgesloten met ’the battle of the bands’, waar bijna iedereen aan meedoet. Toegejuicht door vele anderen spelen zij verschillende liedjes en de kwaliteit daarvan valt, geheel tegen verwachting, niet eens tegen. Men krijgt de sfeer erin en................................het ziet er natuurlijk enorm stoer uit.

De laatste dag voordat we op vakantie gaan naar Maleisië wordt afgesloten met een muurschildering. Lekker rustig dachten we nog, maar we hielden helaas geen rekening met het feit dat de witte verf lak was en dat daarom naast de badkamer en de vloer ook drie meiden tot aan hun ellebogen voorzien waren van een witte waas al dan niet met stippen....................... :-)



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 10 November 2011 - 21:07

    Terry:

    Tja, dat van die kleding herken ik. En toen Carlijn haar spijkerboek spontaan op de knie afscheurde moest ik na jeren de naamachine van zolder halen en de scheur vakkundig dichtnaaien. Ik was verbaasd,want in scheur in de broek is toch cool? Tja stom mam! Een scheur op de knie is uit! Het moet een scheur net erboven of net eronder zijn. Zucht... wat is mode toch moeilijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 303213

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: