Springende krokodillen in donkere poelen. - Reisverslag uit Sydney, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Springende krokodillen in donkere poelen. - Reisverslag uit Sydney, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Springende krokodillen in donkere poelen.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

08 April 2012 | Australië, Sydney

Howard Springs is onze eerste campingplaats. We rusten uit van de reis en bepalen wat we zullen doen. Verschillende wegen zijn afgesloten door overstromingen en zelfs niet met een 4-wiel-drive te berijden. We besluiten de volgende dag een bezoekje te brengen aan de jumping Crocodile. We negeren de mooie folders en gaan in op de aanwijzingen op de weg. Het leidt naar een steeds smaller wordend pad met uiteindelijk een hut, alwaar we kunnen betalen en onszelf van koffie kunnen bedienen. Plakboeken vol ontmoedigende krantenartikelen over krokodillen liggen op gammele plastic tafeltjes. Na een korte uitleg over enkele slangen mogen we het bruggetje voor ‘staff only’ betreden en worden we zo via een houten paadje naar een luxe twee verdiepingen boot geleid, erdoor heen geleid en vervolgens op een gammel geval gezet. Dit gevaarte van slechts 70 centimeter boven de water spiegel zal de bescherming bieden aan de meer dan 4 meter lange krokodillen die hier rondwaden.... . Met een bamboestok en wat vlees worden de krokodillen aangemoedigd het water uit te springen. De kleintjes hebben het vermogen om bijna op het water te lopen en de groteren komen tot halve wegen, maar nog steeds op indrukwekkende hoogte. Nadat er een verbod is gekomen op de jacht is hun aantal toegenomen en zien we ze nu op deze wijze de lucht ingaan. Vogels begeleiden ons de terugweg en we kunnen heelhuids onze weg vervolgen richting Litchfield.


Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 303236

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: