Springende krokodillen in donkere poelen. - Reisverslag uit Sydney, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Springende krokodillen in donkere poelen. - Reisverslag uit Sydney, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Springende krokodillen in donkere poelen.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

08 April 2012 | Australië, Sydney

Howard Springs is onze eerste campingplaats. We rusten uit van de reis en bepalen wat we zullen doen. Verschillende wegen zijn afgesloten door overstromingen en zelfs niet met een 4-wiel-drive te berijden. We besluiten de volgende dag een bezoekje te brengen aan de jumping Crocodile. We negeren de mooie folders en gaan in op de aanwijzingen op de weg. Het leidt naar een steeds smaller wordend pad met uiteindelijk een hut, alwaar we kunnen betalen en onszelf van koffie kunnen bedienen. Plakboeken vol ontmoedigende krantenartikelen over krokodillen liggen op gammele plastic tafeltjes. Na een korte uitleg over enkele slangen mogen we het bruggetje voor ‘staff only’ betreden en worden we zo via een houten paadje naar een luxe twee verdiepingen boot geleid, erdoor heen geleid en vervolgens op een gammel geval gezet. Dit gevaarte van slechts 70 centimeter boven de water spiegel zal de bescherming bieden aan de meer dan 4 meter lange krokodillen die hier rondwaden.... . Met een bamboestok en wat vlees worden de krokodillen aangemoedigd het water uit te springen. De kleintjes hebben het vermogen om bijna op het water te lopen en de groteren komen tot halve wegen, maar nog steeds op indrukwekkende hoogte. Nadat er een verbod is gekomen op de jacht is hun aantal toegenomen en zien we ze nu op deze wijze de lucht ingaan. Vogels begeleiden ons de terugweg en we kunnen heelhuids onze weg vervolgen richting Litchfield.