Litchfield Park, termieten en watervallen - Reisverslag uit Litchfield, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Litchfield Park, termieten en watervallen - Reisverslag uit Litchfield, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Litchfield Park, termieten en watervallen

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

08 April 2012 | Australië, Litchfield

Litchfield National Park staat bekend om zijn termieten heuvels. Nu hebben we wat nare ervaringen in de tropen met termieten gehad en hebben we aan den lijve ondervonden wat deze beestjes kunnen aanrichten, of beter gezegd, gewoon wegvreten. Dus onderdrukken we enige moordzuchtige gevoelens en aanschouwen we de schoonheid van hun bouwwerken. Er zijn gelukkig verschillende soorten termieten en deze soort maakt zich kenbaar door grote heuvels. Je ziet je overal staan in de omgeving, niet alleen in het park maar ook gewoon langs de kant van de weg. 10 meter hoog kunnen zij worden, slechts opgebouwd uit modder en gras, vol met gangen en kamers. Indrukwekkende bouwwerken van soms wel 70 jaar oud.

We overnachten bij een parkeerplaats bij de Wangi Falls. Geen stroom hier, maar wel een keurig douchehok midden in het niets, een barbeque en een georganiseerde vuurplek. We laten Zoë achter bij de camper en gaan de waterval inspecteren. Deze zou verkoeling moeten bieden aan de hoge temperatuur hier, maar grote borden en hekken rondom geven aan dat dit vooral is om naar te kijken. Krokodillen ALERT. Geen plons is hier geoorloofd, deze is slecht voorbehouden aan de reptielen, sterker nog je kunt het terrein niet eens betreden. Een wandeling van 1,5 uur is mogelijk via een houten pad met netjes afgezetten railingen, zodat je zeker niet met het water in aanraking komt. We spieden het water af opzoek naar gevaar, maar kunnen niets vinden. Teruglopend zien we wat kangoeroes en ......................... zien we nog net hoe Zoë de camper ingevlucht nadat ook zij van dichtbij zo’n springding heeft gespot. Geen stroom en dus ook geen Airco in de bus, bloedheet, zweten en heel veel muggen, maar ook geweldige luchten.


Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 1271
Totaal aantal bezoekers 303263

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: