River Kwai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van zoe Beek - WaarBenJij.nu River Kwai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van zoe Beek - WaarBenJij.nu

River Kwai

Blijf op de hoogte en volg zoe

01 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

1 juli 2012. Vroeg opstaan en met weinig spullen bepakt staan we klaar voor de tocht richting River Kwai. De bus zet ons slechts enkele kilometers van de bridge over River Kwai af en het laatste stukje zullen we per boot afleggen. We varen eerst nog langs wat het meest doet lijken op een circus op het water. Felgekleurde bouwsel die volgens de geruchten tot diep in de nacht lawaai produceren. Niet veel later komt de brug in zicht. Het is de originele brug, waarbij de hoekige bogen de vervanging zijn van de in de oorlog gebombardeerde ronde bogen. De houten brug, die dankzij de film meer bekendheid heeft, diende toen als aanvoerbrug voor materialen, maar zou nooit de echte spoorbrug worden. Een indrukwekkend monument, maar net zo indrukwekkend is de mogelijkheid om een panterjong, die eigenlijk al niet meer zo jong is, de fles te geven. We verlaten deze locatie per bus en bezoeken nog even het oorlogsmuseum van Kanchanaburi en de daarbij gelegen geallieerde begraafplaats.

Weer worden we in een boot gezet en nu gedropt bij River Kwai Jungle Rafts; een floatel waar we deze nacht zullen verblijven en waar we even verstoten zullen zijn van mobiel, internet en elektriciteit. We nemen een lunch en zullen daarna vertrekken richting Hellfire Pass. Een indrukwekkend monument, dat men tracht te behouden ondanks de groeidrift van de jungle. Enkele bielzen en een stukje opnieuw gelegde rails geven aan dat hier ooit een spoorweg heeft gelopen, maar een boom in het midden van het pad heeft reeds lang geleden wortel geschoten op de door de krijgsgevangenen uitgehakte pad.

We vertrekken weer richting Floatel en aanschouwen het door olielampen verlichte geheel. Een absolute aanrader , alleen de avond show was uiteindelijk een hele trieste bedoeling, waarbij de spelers regelmatig hun tekst kwijt waren en soms ook gewoon de weg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 303245

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: