Onderweg naar de Birma spoorlijn - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van zoe Beek - WaarBenJij.nu Onderweg naar de Birma spoorlijn - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Onderweg naar de Birma spoorlijn

Blijf op de hoogte en volg zoe

02 Juli 2012 | Thailand, Kanchanaburi

De volgende ochtend worden we verrast door het geluid van olifanten. Enkele beesten waden in het water dicht bij onze kamers en krijgen na een wasbeurt de restanten van het gegeten fruit. Even later tijdens het bezoek aan het nabij gelegen dorpje komen we ze weer tegen. De oorspronkelijk uit Burma afkomstige bewoners zouden behoren tot de Mon-stam. We herkennen de van rieten matten gemaakte huisjes; biggetjes fase nummer 1, maar we herkennen ook de invloed van de moderne tijd en spotten enkele brommers onder de bescherming van zo’n huisje. Slecht enkele vrouwen. Een kind en wat kippen lopen er rond. De mannen zijn waarschijnlijk druk aan het werk in het floatel. Het is een dorpje met tegenstellingen. Enkele elektriciteitdraden lopen door het authentieke dorp, evenals de telefonerende Boeddhist. Een wc staat verloren tussen het bamboe met zicht op de tempel waar twee leeuwen de wacht houden.

We zeggen de olifanten gedag en nemen een verfrissende duik in de rivier voordat we de tocht verder ondernemen. Via een boot en een busje komen we bij het stationnetje Goamahamongkol. Hier zullen we de trein nemen over een stukje van de beruchte Birma spoorlijn. De locomotief zag er goed uit toen deze het station naderde, echter het volgende treinstel gaf meer de ware aard van de trein weer. De naar buiten hangende fluitende conducteur moet een goedgelovig man zijn. En ook wij stappen goedgelovig deze trein in. Een mooie route langs het water en over houten bruggen en grof aangelegde spoor volgt. Een adembenemend landschap van rode aarde en groene heuvelruggen leidt ons naar ons eindpunt Thakilen. Vanaf hier zullen we de bus nemen naar Bangkok om ons te verenigen met de achter gebleven spullen en de pakken van Theo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 303249

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: