Met de fiets langs de ruines van Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van zoe Beek - WaarBenJij.nu Met de fiets langs de ruines van Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Met de fiets langs de ruines van Sukhothai

Blijf op de hoogte en volg zoe

04 Juli 2012 | Thailand, Sukhothai

4 juli 2012. We huren fietsen aan het begin van het park en struinen de ruines van Sukhothai af waarbij de informatie via een koptelefoon wat duidelijkheid geeft. Naast de ruines komen ook kudde’s koeien voorbij die waarschijnlijk mede zorgen voor het op goede hoogte gemaaid gras. Hier is uit het oude koninkrijk van Sukhothai het huidige Thailand ontstaan. Metershoge Boeddha’s zitten verscholen achter afgebrokkelde muren, goede fietspaden leiden naar de bezienswaardigheden waar je op je gemak mag rondlopen. Tegen de middag verlaten we deze plek welke volgens Unesco tot het werelderfgoed behoord en vertrekken naar Chiang Mai. Eenmaal ingecheckt in het Chang Mai Gate hotel vinden we al snel in een van de straatjes de gezochte verfrissing in de vorm van een glas mango sap en verkoelend bier.