Met de fiets langs de ruines van Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van zoe Beek - WaarBenJij.nu Met de fiets langs de ruines van Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Met de fiets langs de ruines van Sukhothai

Blijf op de hoogte en volg zoe

04 Juli 2012 | Thailand, Sukhothai

4 juli 2012. We huren fietsen aan het begin van het park en struinen de ruines van Sukhothai af waarbij de informatie via een koptelefoon wat duidelijkheid geeft. Naast de ruines komen ook kudde’s koeien voorbij die waarschijnlijk mede zorgen voor het op goede hoogte gemaaid gras. Hier is uit het oude koninkrijk van Sukhothai het huidige Thailand ontstaan. Metershoge Boeddha’s zitten verscholen achter afgebrokkelde muren, goede fietspaden leiden naar de bezienswaardigheden waar je op je gemak mag rondlopen. Tegen de middag verlaten we deze plek welke volgens Unesco tot het werelderfgoed behoord en vertrekken naar Chiang Mai. Eenmaal ingecheckt in het Chang Mai Gate hotel vinden we al snel in een van de straatjes de gezochte verfrissing in de vorm van een glas mango sap en verkoelend bier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 303186

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: