Flores verjaren en vertrekken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Flores verjaren en vertrekken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Flores verjaren en vertrekken

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

11 Maart 2010 | Indonesië, Batavia

Na veel voorbereidingen, - het vragen of de kok een feestmaaltijd wil maken, de hulp van de security man om de tafels en meubels iets te verzetten, zand halen van het strand voor de kaarsjes en natuurlijk het inpakken en versieren van de cadeaus- , werd met een verrassingsmaaltijd het 49 jaar en de 364ste dag van Theo gevierd. Een heugelijk feit.

Ketut kok had echt haar best gedaan met gele rijst ( vooral geserveerd met feestdagen onder de naam nasi kuning), kippenlevertjes in de vorm van eendenkuikentjes, saté, lombok en nog vele andere heerlijke gerechtjes. Sterretjes werden aangestoken en een alternatieve Abraham in de vorm van een Wajangpop kwam tevoorschijn. ’s Avonds kan deze gadeslaan hoe de laatste spullen gepakt worden voor een trip naar Flores.

Op de 50e verjaardag van Theo zullen we in het vliegtuig zitten op weg naar oostelijk gelegen eiland Flores. Het vliegtuigje maakt nog een tussenstop in Sumba, alwaar we kunnen wachten naast de startbaan. Het geheel heeft een hoog ‘flying doctors’ gehalte. Stoffige startbanen met brommers erop, laagvliegend over de eilanden en korte aanvliegroutes. Hierdoor hebben we een schitterend uitzicht op de eilanden en op de turkooizen kratermeren van een vulkaan, die we enkele dagen daarna zullen beklimmen. Na een dag reizen stappen we eind van de middag uit het vliegtuig in Maumere. In de aankomsthal kunnen we de koffers oppikken vanaf de ‘lopende band’. We zien hier duidelijk wat er achter de muur met alle koffers gebeurd. Helemaal niks natuurlijk, gewoon wachten zoals de gehele dag. Eenmaal in het bezit van de bagage worden we onthaald door een hele meute taxichauffeurs, die zonder de personal space in acht te nemen als hongerige wolven om je heen komen te staan. We jagen ze allemaal weg, inclusief diegene die we moesten ontmoeten en gaan met de telefoon aan de gang om het een en ander weer recht te zetten.

Die dag stranden we aan het strand in het Sea World Club hotel . Kleine huisjes op het strand met een overweldigend uitzicht op de omgeving. In de badkamer is weliswaar een bad, maar geen water uit de kraan. Het maakt ons niet uit, we zullen met veel minder moeten doen deze paar dagen. We nemen het programma van de aankomende dagen door, terwijl de vissers de netten uit het water halen en de zon ondergaat. Er zijn slechtere plekken op de wereld om je 50ste verjaardag te vieren.



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 11 April 2010 - 10:20

    Ad En Thea:

    Allereerst Abraham gefeliciteerd en welkom bij de klub van 50 jarigen. Prachtige reis hebben jullie gemaakt.
    Fijn dat we op deze manier mee kunnen genieten.
    Heel veel liefs van ons
    Ad en Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 303369

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: