Pasar malam te Singaraja - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Pasar malam te Singaraja - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Pasar malam te Singaraja

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

14 Augustus 2009 | Indonesië, Bali

Pasar malam, ofwel de avond markt ook wel kermis in het Nederlands genoemd is hier een bezienswaardigheid op zich, als je ten minste van echt handwerk houdt.

Hier vinden we de draaimolen met handgemaakte en al verschillende keren overschilderde helikopters. Geheel en al aangedreven door……………….jawel, mankracht. Een eveneens uit blikgoed bestaande draaimolen, maar nu met tentzeil erboven en ook rondgedraaid door lopende jongemannen. Het is een grote markt met eettentjes, baksokraampjes en geuren van saté. Je kunt hier behalve een heleboel onnodige dingen kopen, in allerlei attracties zitten en ook jezelf schor schreeuwen door te proberen boven het geluid uit te komen. Want hoewel de meeste attracties met de hand aangedreven worden is men hier niet onbetuigd geweest met het neerzetten van veel boxen waaruit nog meer lawaai komt. Daar tussendoor rijdt de ‘trein’ op een chemisch goedje langs de met stro bedekte route. Deze zien er niet alleen schreeuwerig uit, ze zijn het ook.

Met nog vers in het geheugen Disney Park Parijs, is dit een waanzinnig groot contrast. Maar ook hier wordt net zo hard gegild in het ‘reuzenrad, staan de gezichtjes gespannen als ze in de draaimolen zitten en gaat er een golf van sensatie door je heen als je langs een echte krokodil mag lopen. En terecht. Het is verdomd spannend als je niet zeker weet of de metaalmoeheid niet is toegeslagen terwijl jij enkele meters boven de grond hangt in een gesloten vogelkooitje. Het is ook heel erg spannen als je die enkele machine die ze gebruiken ziet met open olievaten, losse slangetje en goed gedroogd gras. En er gaat natuurlijk niks boven oog in oog staan met een krokodil terwijl je toch echt je twijfels hebt over de afrastering, maar je je tevens bedenkt dat de vluchtweg er gewoon niet is.

Dit alles valt natuurlijk in het niks als je het kaartjes loket van de helikoptertjes ziet. In een metalen, mooi beschilderde boks ter grootte van een flinke verhuisdoos hebben ze wat ‘luchtgaatjes’ geslepen en daarachter een verkoopster gezet. Ze kan hierin net zittend op een stoeltje de hele avond verblijven. Gelukkig met de afleiding van een mobieltje. En toch, de volgende keer gaan we weer; de saté was meer dan heerlijk, de suikerspinnen heerlijk zoet.



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 15 December 2009 - 18:48

    Claudia Ernst:

    Haha dat was echt en giller.we zijn er ook dit jaar geweest en ik zou onze dochter echt niet in zo een draaimolen zetten.was echt een heel aparte ervaring om mee te maken.hebben er toen zo een klein vliegding gekocht die je met een elastiekje de lucht in kon schieten en als een flikkerende ufo weer naar onder kwam.
    was wel reuze gezellig daar!!!
    groetjes claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 303296

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: