Hoogtepuntjes en Nusa Dua - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Hoogtepuntjes en Nusa Dua - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Hoogtepuntjes en Nusa Dua

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

17 September 2010 | Indonesië, Bali

Nusa Dua, vrij vertaald het tweede eiland, is het schiereiland helemaal in het zuiden van Bali. Het stond al langer op ons lijstje om eens bezocht te worden en inmiddels hadden we het idee in ons hoofd vastgezet dat het hele schiereiland uit alleen maar hotels zou bestaan. Het walhalla voor de toeristen. We boeken een klein hotelletje in het noord oostelijk gedeelte van het eiland. Het is laagseizoen, maar dat geldt helaas niet helemaal voor de prijzen. Echter het strand is op een paar verdwaalde toeristen na uitgestorven. Een goed moment om vanaf grote hoogte de boel eens te verkennen. Theo en Zoë krijgen de instructies, worden in allerlei touwen gehangen en met een aanloopje kunnen zij polshoogte gaan nemen al hangend onder een parachute achter een speetboot . Later zullen ook de ruggenwervels worden getest op hun veerkracht met behulp van een band. Maar belangrijker dan dit alles is de test van de nieuwe camera met 30 x optische zoom, waardoor ieder vogeltje van grote afstand geschoten kan worden, maar dan moeten ze wel stil blijven
zitten.........................:)

In Nusa Dua en omgeving staan echter wel een paar grote en hele luxe hotels met idem dito prijskaartje, maar het binnenland is helemaal niks. De krijtrotsen bieden waarschijnlijk te weinig voeding voor hogere beplanting en we missen de grote aantallen palmen en oude bomen. We gaan op zoek naar een mogelijkheid om met kamelen een tocht te maken, maar kunnen de locatie waar ze deze verstopt hebben niet vinden. Regelmatig verdwijnt het asfalt van de weg en moeten we verder op een zandpad. Uiteindelijk zullen we ook een van de moedertempels op Bali, Pura Uluwatu, bezoeken. Hoog gelegen op een rots met een meer dan schitterend uitzicht en natuurlijk bevolkt door vele eigenwijze aapjes.

We vertrekken van het schiereiland en zien voorlopig ook geen reden om hier snel weer terug te komen. Bij Bedugul jagen we nog iemand met touwen de bomen in, maar we beseffen dat we de moeilijkheidsgraad moeten opvoeren. Er rest als uitdaging alleen nog maar de zwarte tocht door de boomtoppen en daar is iedereen toch wel een beetje bevreesd voor.



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 17 September 2010 - 06:09

    Lien Hoobroeckx :

    De camera doet het in ieder geval prima. Wat een prachtige foto van de vogel.
    Wat wordt jullie volgende ontdekking op Bali?
    Groet uit nat en koud Goirle!!!

  • 17 September 2010 - 08:07

    Charles:

    De camera heeft goed werk geleverd en zo leveren jullie lust voor onze ogen.
    Met dank voor je levendige verslag.

  • 17 September 2010 - 09:57

    Thea En Ad:

    Leuke ervaring voor vader en dochter samen zo hoog in de lucht.
    Nu jij nog Marja.

  • 22 September 2010 - 19:39

    Tante Terry:

    Kijk, die smoes van het fototoetsel komt me erg bekend voor. Er moet toch iemand zijn die al die waaghalzerij vastlegt. Goed dat jij je daar voor opoffert Marja. Trouwens, de foto's zijn prachtig! En de stunts van Zoë en Theo vind ik erg eng!

  • 01 November 2010 - 06:37

    Romy:

    Hoi lieve Zoe,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een hele leuke dag!!!!

    Wensen je Romy,Claudia en Günther!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 303403

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: