Vakantie Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Vakantie Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Vakantie Lombok

Door: Zoë

Blijf op de hoogte en volg zoe

07 Oktober 2008 | Indonesië, Lombok

We zijn met zijn alle voor vier nachten naar Lombok gegaan. Dat is een eiland oostelijk gelegen van Bali. Met de auto vol met snack en drinken zijn we vertrokken naar Padangbai. Vanaf hier vertrekt de boot naar Lombok. Hier kun je ook al snorkelen. Vanuit de haven hebben we de volgende dag de boot genomen. Eerst natuurlijk nog wat verkopers zeggen dat we echt geen spullen nodig hebben en dan op de boot kijken hoe ze er toch nog een auto er extra bij kunnen zetten. De reis duurt 4 uur en ze verkopen nasi in plaats van frietzakken, maar je eet het ook gewoon met je handen. Bij aankomst in de haven lag er al een kleiner bootje klaar om ons naar Gili Nanggu te brengen. Een heel klein eilandje met wit zandlopers strand en met maar een klein resort erop. In 30 minuten kun je het eiland helemaal rond lopen. Het allermooiste is dat je daar kan snorkelen en de vissen kan voeren. Met kleine flesjes gevuld met brood ga je in de zee en dan komen allerlei vissen op je af. Heel veel scholen kleine visjes, maar ook hele grote vissen in de mooiste kleuren en met soms hele gekke vormen. Ze eten van het brood uit het flesje. De dag erop hebben we weer het bootje genomen naar de haven. Daar gewacht op een taxi en ondertussen iets gegeten in een warung, een soort eettentje. De taxi zou ons een paar uur later noordelijk afzetten bij wederom een klein bootje. Een heel klein bootje die over toch wel wat grote golven moest gaan. Na een goed half uur kwamen we dan ook drijf nat aan op Gili Trawangan. Het is het grootste van de drie eilanden daar. Ze hebben daar wat meer restaurants, maar geen auto’s en geen brommers. Wel kun je met paard en wagen vervoerd worden en je kunt daar ook heel mooi snorkelen met…………………………..zeeschildpadden. Hele grote zeeschildpadden.
En je moet je natuurlijk heel goed insmeren tegen de zon.

• 06 November 2008 - 07:40

Ome Gijs:

Dat snorkelen lijkt mij helemaal te gek zeg, met zoveel vissen en schildpadden om je heen. Heb je nu wel zand meegenomen voor je eigen zandloper? Of ben je dat vergeten? Wat ziet je vader Theo er uit, hij begint al echt op een verdwaalde toerist te lijken. Stuur je hem een keer naar de kapper, want door die wind heeft hij last van zijn haren lijkt mij!
    Vriendelijke groeten van ome Gijs