Vakantie Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Vakantie Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Vakantie Lombok

Door: Zoë

Blijf op de hoogte en volg zoe

07 Oktober 2008 | Indonesië, Lombok

We zijn met zijn alle voor vier nachten naar Lombok gegaan. Dat is een eiland oostelijk gelegen van Bali. Met de auto vol met snack en drinken zijn we vertrokken naar Padangbai. Vanaf hier vertrekt de boot naar Lombok. Hier kun je ook al snorkelen. Vanuit de haven hebben we de volgende dag de boot genomen. Eerst natuurlijk nog wat verkopers zeggen dat we echt geen spullen nodig hebben en dan op de boot kijken hoe ze er toch nog een auto er extra bij kunnen zetten. De reis duurt 4 uur en ze verkopen nasi in plaats van frietzakken, maar je eet het ook gewoon met je handen. Bij aankomst in de haven lag er al een kleiner bootje klaar om ons naar Gili Nanggu te brengen. Een heel klein eilandje met wit zandlopers strand en met maar een klein resort erop. In 30 minuten kun je het eiland helemaal rond lopen. Het allermooiste is dat je daar kan snorkelen en de vissen kan voeren. Met kleine flesjes gevuld met brood ga je in de zee en dan komen allerlei vissen op je af. Heel veel scholen kleine visjes, maar ook hele grote vissen in de mooiste kleuren en met soms hele gekke vormen. Ze eten van het brood uit het flesje. De dag erop hebben we weer het bootje genomen naar de haven. Daar gewacht op een taxi en ondertussen iets gegeten in een warung, een soort eettentje. De taxi zou ons een paar uur later noordelijk afzetten bij wederom een klein bootje. Een heel klein bootje die over toch wel wat grote golven moest gaan. Na een goed half uur kwamen we dan ook drijf nat aan op Gili Trawangan. Het is het grootste van de drie eilanden daar. Ze hebben daar wat meer restaurants, maar geen auto’s en geen brommers. Wel kun je met paard en wagen vervoerd worden en je kunt daar ook heel mooi snorkelen met…………………………..zeeschildpadden. Hele grote zeeschildpadden.
En je moet je natuurlijk heel goed insmeren tegen de zon.

Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 06 November 2008 - 07:40

    Ome Gijs:

    Dat snorkelen lijkt mij helemaal te gek zeg, met zoveel vissen en schildpadden om je heen. Heb je nu wel zand meegenomen voor je eigen zandloper? Of ben je dat vergeten? Wat ziet je vader Theo er uit, hij begint al echt op een verdwaalde toerist te lijken. Stuur je hem een keer naar de kapper, want door die wind heeft hij last van zijn haren lijkt mij!
    Vriendelijke groeten van ome Gijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 303297

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: