Het Kraton - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Het Kraton - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Het Kraton

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

28 Februari 2009 | Indonesië, Batavia

Het kraton ( paleis van de sultan) ligt in een door muren omgeven stadsgedeelte. Hier heb je het waterpaleis zonder water, het paleis zonder de sultan en een meer waarvan de bron al jaren geleden met een aardbeving is op gedroogd. Maar daarvoor in de plaats is gekomen de kampung ( allemaal kleine huisjes) en de vogeltjesmarkt, waar ze heel veel meer verkopen dan alleen maar vogeltjes. Zo hebben we naast de vogeltjes, waar van er heel veel in een kooitje kunnen, ook konijnen, slangen, kameleons, gekko’s, wasbeertjes en hondjes gespot.

Yogyakarta is een stad met grote tegenstellingen. Ze hebben daar hele grote shopping malls waar alles te krijgen is, maar ook heel veel bedelaars. De straat om gezien te hebben is de Malioboro. Een aaneenschakeling van eetgelegenheden ( eetkraampjes, eetkarretjes ) verkoopkraampjes en winkels. In de smalle looppaden probeert iedereen zijn waren aan de man te brengen en enkele bedelaars geld te verdienen. Op straat is het een gekrioel van paard- en- wagens, becaks, taxi’s, brommers en overige verkeer.
Boven in zo’n shopping mall zit vaak een speelhuis. Het Walhalla niet alleen voor onze dame, maar zeker ook voor verschillende moslimmeisjes, die gekleed in hun studenten uniform ook hier met velen rondlopen.

• 10 Maart 2009 - 10:21

Thea:

hallo allemaal,

Heb de nieuwe foto's weer bekeken. Mooie trip gemaakt naar Java. Ik herken het allemaal. Wel leuk.
    Heel veel liefs en groetjes Thea en Ad