Het Kraton - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Het Kraton - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Het Kraton

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

28 Februari 2009 | Indonesië, Batavia

Het kraton ( paleis van de sultan) ligt in een door muren omgeven stadsgedeelte. Hier heb je het waterpaleis zonder water, het paleis zonder de sultan en een meer waarvan de bron al jaren geleden met een aardbeving is op gedroogd. Maar daarvoor in de plaats is gekomen de kampung ( allemaal kleine huisjes) en de vogeltjesmarkt, waar ze heel veel meer verkopen dan alleen maar vogeltjes. Zo hebben we naast de vogeltjes, waar van er heel veel in een kooitje kunnen, ook konijnen, slangen, kameleons, gekko’s, wasbeertjes en hondjes gespot.

Yogyakarta is een stad met grote tegenstellingen. Ze hebben daar hele grote shopping malls waar alles te krijgen is, maar ook heel veel bedelaars. De straat om gezien te hebben is de Malioboro. Een aaneenschakeling van eetgelegenheden ( eetkraampjes, eetkarretjes ) verkoopkraampjes en winkels. In de smalle looppaden probeert iedereen zijn waren aan de man te brengen en enkele bedelaars geld te verdienen. Op straat is het een gekrioel van paard- en- wagens, becaks, taxi’s, brommers en overige verkeer.
Boven in zo’n shopping mall zit vaak een speelhuis. Het Walhalla niet alleen voor onze dame, maar zeker ook voor verschillende moslimmeisjes, die gekleed in hun studenten uniform ook hier met velen rondlopen.


Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 10 Maart 2009 - 10:21

    Thea:

    hallo allemaal,

    Heb de nieuwe foto's weer bekeken. Mooie trip gemaakt naar Java. Ik herken het allemaal. Wel leuk.
    Heel veel liefs en groetjes Thea en Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 303311

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: