Minderen dingen - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Minderen dingen - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Minderen dingen

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

16 Augustus 2009 | Indonesië, Bali

Nu zijn er in Bali natuurlijk ook een heleboel minder leuke dingen. Een tandartsbezoekje en levensgroot moeten aanschouwen dat je toch echt een gaatje hebt. Daar help geen beker met een smiley aan. Maar de behandeling wordt direct gedaan en de kosten blijven met zo’n 8 euro binnen de perken.

En dan hebben we ook het lot van Dotje. Zoë’s hamster helemaal uit Denpasar. Na een goede start bleek deze te lijden aan ernstige diaree. We stonden al klaar met een schepje, wat bloemetjes en een briefje van 1.000,- toen bleek dat er toch nog leven in zat. Met een penicilline kuurtje hebben we haar leven nog enkele uren kunnen verlengen en heel even hebben we gedacht dat ze er weer bovenop zou komen. Nu ligt ze naast de tempel met uitzicht op de bergen en is haar kooitje uit voorzorg ontsmet.

Maar ook ons huis, wederom een prototype met alle kinderziektes, bleek niet geheel waterdicht te zijn. Het kan daarom, met de juiste wind, binnen net zo hard regenen als buiten. De temperatuur blijft dan misschien hetzelfde, maar nat is nat en niemand heeft zin om midden in de nacht een slaapkamer uit te dweilen. Een van de oplossingen is het verlengen van het dak, zodat er minder regen tegen de ramen aanslaat. En omdat het niet alleen bij regen blijft is er ook een net gespannen tegen de wind, want die extra niet ingetekende Velux dakramen van alang-alang waren nu ook weer niet de bedoeling.



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 16 December 2009 - 09:24

    Charles En Riet:

    jullie mindere dingen blijven gelukkig in de minderheid als we al dat moois aan foto's en video's zien.

    groetjes uit voorburg

  • 16 December 2009 - 10:13

    Jan Van Adrichem:

    Wat een contrast tussen de Westerse uitmonstering van de tandarts en de oude gebruiken op Bali! Die kermis roept herinneringen op aan heel vroeger.

  • 16 December 2009 - 16:32

    Oma:

    Lieve Zoé
    Wat beleef en zie je toch veel.Geniet er van
    en probeer alles op te slaan in je kleine bolletje.
    Maar gelukkig kan je veel opslaan op je PC.
    Lieve Zoé Ik schrijjf je
    wel weer
    dag
    Oma

  • 20 December 2009 - 09:14

    Dohm@home.nl:

    Hpi hoi,

    Toevallig is mijn vader deze vakantie 4 keer bij de tandarts geweest om zijn tanden helemaal bij te laten maken(en mooier)Omdat het daar stukken goedkoper moet zijn dan bij ons!
    Ben benieuwd naar zijn ervaringen met de balitandarts haha
    groetjes Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 303294

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: