Minderen dingen - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Minderen dingen - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Minderen dingen

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

16 Augustus 2009 | Indonesië, Bali

Nu zijn er in Bali natuurlijk ook een heleboel minder leuke dingen. Een tandartsbezoekje en levensgroot moeten aanschouwen dat je toch echt een gaatje hebt. Daar help geen beker met een smiley aan. Maar de behandeling wordt direct gedaan en de kosten blijven met zo’n 8 euro binnen de perken.

En dan hebben we ook het lot van Dotje. Zoë’s hamster helemaal uit Denpasar. Na een goede start bleek deze te lijden aan ernstige diaree. We stonden al klaar met een schepje, wat bloemetjes en een briefje van 1.000,- toen bleek dat er toch nog leven in zat. Met een penicilline kuurtje hebben we haar leven nog enkele uren kunnen verlengen en heel even hebben we gedacht dat ze er weer bovenop zou komen. Nu ligt ze naast de tempel met uitzicht op de bergen en is haar kooitje uit voorzorg ontsmet.

Maar ook ons huis, wederom een prototype met alle kinderziektes, bleek niet geheel waterdicht te zijn. Het kan daarom, met de juiste wind, binnen net zo hard regenen als buiten. De temperatuur blijft dan misschien hetzelfde, maar nat is nat en niemand heeft zin om midden in de nacht een slaapkamer uit te dweilen. Een van de oplossingen is het verlengen van het dak, zodat er minder regen tegen de ramen aanslaat. En omdat het niet alleen bij regen blijft is er ook een net gespannen tegen de wind, want die extra niet ingetekende Velux dakramen van alang-alang waren nu ook weer niet de bedoeling.

• 16 December 2009 - 09:24

Charles En Riet:

jullie mindere dingen blijven gelukkig in de minderheid als we al dat moois aan foto's en video's zien.

groetjes uit voorburg

• 16 December 2009 - 10:13

Jan Van Adrichem:

Wat een contrast tussen de Westerse uitmonstering van de tandarts en de oude gebruiken op Bali! Die kermis roept herinneringen op aan heel vroeger.

• 16 December 2009 - 16:32

Oma:

Lieve Zoé
    Wat beleef en zie je toch veel.Geniet er van
    en probeer alles op te slaan in je kleine bolletje.
    Maar gelukkig kan je veel opslaan op je PC.
    Lieve Zoé Ik schrijjf je
    wel weer
    dag
    Oma

• 20 December 2009 - 09:14

Dohm@home.nl:

Hpi hoi,

Toevallig is mijn vader deze vakantie 4 keer bij de tandarts geweest om zijn tanden helemaal bij te laten maken(en mooier)Omdat het daar stukken goedkoper moet zijn dan bij ons!
    Ben benieuwd naar zijn ervaringen met de balitandarts haha
    groetjes Claudia