Darwin, vissen, crocs en de laatste waarschuwing - Reisverslag uit Darwin, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Darwin, vissen, crocs en de laatste waarschuwing - Reisverslag uit Darwin, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Darwin, vissen, crocs en de laatste waarschuwing

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

08 April 2012 | Australië, Darwin

Darwin wordt voor de laatste nachten onze ‘rust’ plaats. Slecht internet zorgt echter voor wat verhitte momenten en het regelmatig bezoeken van de Mc. voor een verkoelend ijsje.

We halen onze paspoorten en verkennen de omgeving. We bezoeken East Point en kijken op verschillende plaatsen naar de Fanny Bay. Overal No’s en Dont’s borden met waarschuwingen voor Yellow Jelly Fisch, waarschuwingen voor krokodillen en andere enge dingen. Geen wonder dat ze hier een golfslagbad aan zee bouwen........................... :) We bezoeken Crocs Cave en vissen wat crocs uit het water, we bezoeken het mooie museum, waar naast Aboriginals kunst ook het resultaat wordt getoond van de Cycloon Traye in 1074. We voeren de vissen bij Dockter Cullen en staan tot aan ons enkels in de vis, om even later bij Sokes Hill Wharf de vis gratis te voeren, weliswaar op hoge afstand maar met tevens uitzicht op enkele grote Jelly fishes.

Hier doet zich echte een vreemd fenomeen voor. Daar waar overal waar we kwamen de paden waren afgezet met roestvrijstalen hekken om het wandelen te vergemakkelijken. Daar waar het onmogelijk is om als kind een schaafwond op te lopen in een van de speelplaatsen zonder zelf een schuurpapiertje mee te nemen. Daar waar we achtervolgd zijn geweest door waarschuwingsborden, No’s, Dont’s en alle andere regels, is juist hier in de haven het meest gevaarlijke plekje van wat wij tegen zijn gekomen tijdens onze reis. Een gezellig plein vol terrasje en eettentjes grenzend met een loodrechte muur direct aan de Beagle Gulf, waar op ruim 6 meter diepte grote papegaaienbekvissen en nog grotere Jelly fishes zwemmen. Dit alles afgescheiden met een 30 centimeter hoog balkje waar je goed een boot aan kan leggen, maar wat zeker geen bescherming biedt aan een nieuwsgierig kind dat het leuk vindt deze vissen te voeren.

Australië is een wonderbaarlijk land. Waanzinnige mooie en heldere luchten met een intense blauwe kleur. Ruige natuur en lange afstanden. Brede wegen en ook behoorlijk wat brede heupen van de vrouwelijke bevolking in dit gedeelte. We hebben weinig van de Aboriginal cultuur gezien op de hedendaagse hanggroepen na. Het natte seizoen heeft ervoor gezorgd dat veel wegen onbegaanbaar waren en veel bezienswaardigheden gesloten. Toch zegt men hier dat juist het natte seizoen meer mogelijkheden heeft op het spotten van dieren. We hebben ze gespot de dingo en de donkey, de kangoeroe en een nog niet geïdentificeerd buideldier, de krokodillen en de vele vogels.



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 08 April 2012 - 14:00

    Henk En Gerrie:

    Wat een avontuurlijke reis!
    Een heel ander Australië dan wij tot nu toe gezien hebben.
    En ja, jammer dat je van de oorspronkelijke bewoners alleen de zwervers en dronkaards te zien krijgt. Toch hoop ik een volgende keer iets te kunnen proeven van de prachtige cultuur van de Aboriginals. Het was weer een geweldig verslag met mooie foto's van de inderdaad heldere kleuren van Australië. Bedankt!

  • 08 April 2012 - 16:43

    Paul En Lien:

    Wat een geweldige ervaringen hebben jullie weer opgedaan.
    Zal straks tegenvallen als je weer in Nederland terug bent.
    Ik heb genoten van het verslag, bedankt.

  • 04 Mei 2012 - 13:23

    Stefi:

    -________________________-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 994
Totaal aantal bezoekers 303275

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: