Bruiloft Nila, - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Bruiloft Nila, - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Bruiloft Nila,

Door: Zoë

Blijf op de hoogte en volg zoe

08 Februari 2009 | Indonesië, Bali

17 januari is een van onze meisjes getrouwd. Slechts enkele dagen van te voren kregen we te horen dat ze moest trouwen. De heilige man bepaalde de datum en binnen 4 dagen is zij een getrouwde vrouw, moet ze haar ouders verlaten en gaat ze leven bij de familie van haar man. Niet altijd een vooruitgang. Ze gaat nu wonen op een goed half uur met de brommer van ons huis, in een hutje zonder water, badkamer of wc.

Maar nu is het haar dag. Een dag vol eeuwenoude ceremonies en heel veel wachten. Een dag voor haar familie, haar buren en vage kennissen. Eerst wordt iedereen verzameld op het binnenplaatsje van hun terrein. Hier woont de gehele familie in allemaal kleine huisjes bij elkaar waartussen de kippen scharrelen en ook enkele honden een hapje mee eten. Daarna komt ze samen met haar man, dit van ieder zuchtje wind beschermde binnenterrein, opgelopen. Achter haar loopt de familie van haar man met giften en offers in allerlei kleuren op het hoofd gedragen . Het toekomstig paar wordt naar haar ouderlijk huis geleid en mag in een kamertje zitten met allerlei wijze mannen. Hier wordt met versnaperingen, koffie en sigaretten het huwelijk uitgelegd en wat afspraken bezegeld. Als laatste zet iedereen in de kamer een handtekening op heel veel papier en natuurlijk een stempel. Bijna twee uur hebben ze daar op elkaar geplakt in dat kamertje gezeten. Warm, heel erg warm. Wij hebben intussen wat behoorlijk pittig eten mogen nuttigen, heel veel water gedronken en daarna natuurlijk wachten. Enkele varkens op de binnenplaats bekeken en wat toekomstige ganzen aangestaard. Uiteindelijk komen ze uit het kamertje, worden enkele foto’s gemaakt, waarbij wij het enige toestel hebben, en zal het paar naar de familietempel de laatste ceremonie van haar familie ondergaan. Nu is zij getrouwd en verblijft tijdelijk op een grote roze wolk.

Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 303443

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: