hoogtepuntjes - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu hoogtepuntjes - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu
VIP-Report

hoogtepuntjes

Door: Zoë

Blijf op de hoogte en volg zoe

08 Februari 2009 | Indonesië, Bali

Het regenseizoen is in alle hevigheid losgebarsten. In de hoogte dus naast grote hoeveelheden water ook hele mooie luchten. Maar dat was in het begin van het regenseizoen. Nu is het bijna Hollands grijs. Vanuit de hoogte zien we de wolken aankomen en de buien over het land trekken. Het is gelukkig niet koud. Dat wil zeggen voor Hollandse begrippen niet echt koud. Echter inmiddels gewend aan de hitte en de temperaturen, sluiten we ons nu aan bij de Balinese stelling dat het met 25 graden best wel koud is en dat een vestje niet overbodig is. Soms komt daar ook de gedachten van een paar warme sokken bij.

Een ander hoogtepuntje was te vinden in de kokospalm bij het strand. De wind en regen maakte het gevaarlijk om onder deze palm door te lopen. Naast het feit dat je niet blij zult zijn met een blad op de hoofd, moet je er helemaal niet aan denken om een noot te kraken met je hersenpan. Dewa, die de techniek bezit om zonder iets een boom in te lopen, naar boven laten gaan om de boom van noten en overtollig blad te bevrijden. Dit gebeurd niet geheel zonder schade aan paden en onderliggende beplanting. Enkele gaten zijn hier nog steeds stille getuigen van.

Maar mocht je van bovenstaande al wat trillende benen hebben gekregen, let dan eens op het mannetje dat loopt op het dak.
En als laatste een gekleurd puntje. De geverfde kuikentjes in een kooi achter op de fiets. De reden hiervoor is nog niet duidelijk. Wel hebben we eens gekleurde vogeltjes gehad, echter die waren, waarschijnlijk door een verfvergiftiging spoedig dood. Maar een kuikentje doe je niet in een vogelkooitje. Stiekem denk ik dat het zo makkelijker is voor de mensen om hun eigen kuikens in de gaten te houden. Dus als ik de rode neem, nemen mijn buren de blauwe en krijgen we geen ruzie van wie nu dat kuikentje is. Paas-ideetje in plaats van eieren?

• 08 Februari 2009 - 06:42

Anne Van De Beek:

Hoi Zoe,

Ik krijg heel veel zin om naar Bali te komen als ik dit allemaal lees! Leuk dat jullie naar Nederland komen in de zomervakantie.

Groetjes Anne

• 08 Februari 2009 - 06:51

Thea En Michelle:

We zijn weer helemaal bij, leuk hoor om dat allemaal ook een beetje mee te maken.
    Michelle wil ook graag jouw website ontvangen en heb ik haar dus aangemeld bij jullie.
    Je kent michelle nog wel van de bahasales waar mama en ik op zaten.
    Fijn dat het allemaal goed gaat daar in Bali.
    Groetjes voor allemaal xxx Thea en Ad en Michelle en Melanie , die logeren nu hier.

• 08 Februari 2009 - 06:59

Michelle:

Hoi Zoe hoe is het?? Met mij gaat het goed ken je me nog Van de Bahasa les?
    Ik zie dat je leuk woont.
    Hier wordt het weer carnaval. Zit je ook op hyves? Ik schrijf je nog wel een keer.

Groetjes van Michelle

• 08 Februari 2009 - 10:17

Laura:

het waren coole foto's, vooral die laatste.
    dikke kus Laura

• 08 Februari 2009 - 12:56

Charles En Riet, :

Hello Bali,
    We hebben weer genoten van jullie mooie plaatjes. Die wolkenluchten magnifiek en fascinerend. Die gekleurde vogeltjes toppunt van aparte smaak.

Liefs uit Voorburg