Java- Yogyakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Java- Yogyakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Java- Yogyakarta

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

21 Februari 2009 | Indonesië, Batavia

De laatste week van februari hebben we in Yogyakarta doorgebracht, samen met Nico en Kadek. Op weg naar een de grootste boeddhistische tempel ter wereld en natuurlijk ook een van de vele shopping malls. En wat doe je dan tijdens het reizen? Tsja, heel veel wachten, wachten en nog eens wachten. Wachten totdat de taxi vertrekt naar het vliegveld, wachten op het vliegveld, zitten in het vliegtuig en weer wachten op de koffers, maar dan uiteindelijk de eerste zonsopgang in Yogyakarta. De eerste dag hebben we doorgebracht met alleen de meiden. Een bezoek aan een uiterst trieste dierentuin met een oude krokodil die alleen maar kan dromen dat het eten in zijn tandeloze bek vliegt. Deze dag voor het eerst de becak gepakt. Een fietskarretje dat je voor weinig naar veel plaatsen brengt. Dus op zoek naar het zilver in de zilverbuurt en tevens even gekeken hoe men de wayang poppen maakt. Langs de straat wordt van alles aangeboden en opgegeten. Het schijnt heel lekker te zijn, maar we hebben ons niet aan alle snacks gewaagd.