Java- Yogyakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Java- Yogyakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Java- Yogyakarta

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

21 Februari 2009 | Indonesië, Batavia

De laatste week van februari hebben we in Yogyakarta doorgebracht, samen met Nico en Kadek. Op weg naar een de grootste boeddhistische tempel ter wereld en natuurlijk ook een van de vele shopping malls. En wat doe je dan tijdens het reizen? Tsja, heel veel wachten, wachten en nog eens wachten. Wachten totdat de taxi vertrekt naar het vliegveld, wachten op het vliegveld, zitten in het vliegtuig en weer wachten op de koffers, maar dan uiteindelijk de eerste zonsopgang in Yogyakarta. De eerste dag hebben we doorgebracht met alleen de meiden. Een bezoek aan een uiterst trieste dierentuin met een oude krokodil die alleen maar kan dromen dat het eten in zijn tandeloze bek vliegt. Deze dag voor het eerst de becak gepakt. Een fietskarretje dat je voor weinig naar veel plaatsen brengt. Dus op zoek naar het zilver in de zilverbuurt en tevens even gekeken hoe men de wayang poppen maakt. Langs de straat wordt van alles aangeboden en opgegeten. Het schijnt heel lekker te zijn, maar we hebben ons niet aan alle snacks gewaagd.


Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 303446

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: