Een inhaalslag en afsluiting van het schooljaar - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Een inhaalslag en afsluiting van het schooljaar - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Een inhaalslag en afsluiting van het schooljaar

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

10 Juni 2009 | Indonesië, Bali

Afijn, wonende te Bali is het ons toch gelukt om achter te lopen met een heleboel feiten en verhalen. Een inhaalslag blijkt noodzakelijk. Vandaag wordt hiermee een start gemaakt, want natuurlijk zijn we niet al die tijd in China gebleven, wat overigens zeker de moeite waard zou zijn geweest. Er moest hier nog een schooljaar worden afgerond, de laatste proefwerken, de laatste leermomenten, een laatste schoonmaakactie en natuurlijk de afronding van het schooljaar, traditiegetrouw met verschillende culturele Balinese elementen. Dit alles gade geslagen door afgevaardigden van de kepela desa en de bupati van Bululeng. Zittend op plastic stoeltjes konden zij onder het genot van wat versnaperingen de cultuur van Bali langs zich heen zien komen. Voor Zoë hield dit in om 5.00 uur opstaan. Spullen pakken en naar het huis van een klasgenoot gaan, welke voor deze speciale dag was omgebouwd tot een salon. Daar aangekomen bleken we niet eens de eerste te zijn. Er moest namelijk veel gepoederd worden. Voor de een met wat meer wit en voor die enkele andere met wat extra bruin. De make-up was niet echt berekend op bleekscheten, maar ze hebben toch een mooi resultaat bewerkstelligd. Na de make-up was het haar aan de beurt, strak gekamd, opgestoken en voorzien van verse bloemen en versieringen. Als laatste worden de kinderen ingepakt als een soort cadeautjes: Goed stevig en strak met een strik erom. Dit alles voor een hele lange ochtend wachten en een klein moment Balinese dans. Maar wel de moeite waard en inmiddels staan ze niet meer te kijken van die ene witte vreemde eend in de bijt.

Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 13 November 2009 - 18:41

    Charles En Riet:

    hebben weer genoten van jullie nieuws en vooral ook van de foto's; we zijn erg trots op ons prachtig mooie nicht Zoë.

    groetjes

  • 14 November 2009 - 13:13

    Laura:

    wat ben je mooi, ik herken je bijna niet.
    zou ik ook wel willen, zo'n make over

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 303395

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: