De slang - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu De slang - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

De slang

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

25 Maart 2010 | Indonesië, Bali

Nu kun je natuurlijk niet in een paradijs zitten zonder toch een keer die slang tegen te komen......!
Op een regenachtige druilerige middag zaten we samen aan tafel toen een hysterisch geschreeuw van Zoë ons erop attendeerde dat er iets over het terras aan het glijden was. Inderdaad zag ik in mijn ooghoek iets groots, zwart en kronkeling in de goot verdwijnen. Nu lijkt alles wat in een flits wordt waargenomen door je ooghoeken vele malen groter dan het in werkelijkheid is, maar daar zullen we pas later achter komen.

Een snelle inspectie ter plaatse doet vermoeden dat de slang via de afwateringsbuizen naar de afvoerbak van het terras is gegaan. Geen plezierige wetenschap als deze maar 1 meter verwijderd zijn van je slaapkamerdeuren.......

En dan gaat het beginnen. De tuinmannen worden ingeschakeld, plannen worden bedacht en terwijl Zoë klaar staat met een stok en een bus Baygon ( onder het mom ‘jij gif, nu ik ook’ )wordt er een begin gemaakt met de afbraak van de goot. Omdat deze stoere mannen ook als de doods zijn voor slangen gaat men aangaande de slang heel voorzichtig te werk. Dat kun je helaas niet zeggen over de goot en het terras. Het plan om de slang te vangen in een zak wordt overboord gegooid, de goot wordt geheel afgebroken en met regelmaat waagt een van deze mannen het om zijn hoofd onder de goot te steken om te kijken met een zaklamp of onze ongenode gast er nog is. De ene roept dat het een cobra is en de ander hoort hem sissen. Gaten in de goot waardoor voorheen anders het water loopt worden nu snel afgedekt. Niemand wilt natuurlijk oog in oog komen te staan met een ietwat nijdige, humeurige en inmiddels onrustige cobra.

Terwijl de mannen proberen het dier op te jagen moet Ita de wacht houden aan het eind van de goot en direct een gil geven als hij daar verschijnt. Een grapje van Zoë met haar zwarte riem welke ze stiekem tussen Ita’s benen liet bewegen kon dan ook geen waardering van haar verwachten, maar daar en tegen wel voor een bevrijdend gelach van de mannen. Immers het opjagen van een nu inmiddels 2 meter lange cobra is een serieuze aangelegenheid.

De goot is afgebroken, de mannen staan klaar met bamboe stokken en laarzen. De slang wordt eruit gespoten en uiteindelijk komt het object van onze angst tevoorschijn. Oké, het is een slang, daar valt niet over te twijfelen, maar toch ook niet van dat formaat dat je naar huis zou moeten schrijven.... :)

Ze hebben de slang gedood met bamboestokken, de goot en het terras is weer in ere hersteld. 3 mannen en 1 vrouw zijn er 3 uur mee bezig geweest, maar we kunnen nu wel weer rustig slapen in ons paradijs met 1 slang minder.



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 25 Maart 2010 - 11:34

    Jan:

    Was ie wel giftig? En is het niet een beschermde diersoort? Slangen van dat type zijn zeldzamer dan mensen wou ik maar zeggen.

  • 25 Maart 2010 - 18:28

    Charles:

    Knap om zo'n slang te pakken te krijgen. Je zou kunnen proberen er een huisdier van te maken?
    groetjes

  • 30 Maart 2010 - 04:55

    Nico:

    Ik zie op de laatste foto dat de slang toebehoorde aan de blauwe aftakking van het soort tuinslang,een soort die veel in tuinen voorkomen van expats.

  • 26 Mei 2010 - 14:48

    Emma:

    eeuuww! ._.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 3380
Totaal aantal bezoekers 303400

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: