Pasar malam en gedecoreerde heremietkreeftjes - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Pasar malam en gedecoreerde heremietkreeftjes - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Pasar malam en gedecoreerde heremietkreeftjes

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

04 Maart 2011 | Indonesië, Singaraja

Ook dit jaar was er weer de grote pasar malam van Singaraja op 17 september. Naast het bekende ‘reuzen’ rad, de draaimolens en rijdende draak hadden ze nu iets nieuws. Gekleurde en van tekening voorziende schelpjes. Je kunt ze kopen voor een klein bedrag en dan vervolgens in de zee werpen. Mocht het heremietkreeftje de beschildering overleefd hebben, dan wacht hem of haar het lange wachten in de bak op de pasar malam om vervolgens in een heel klein doorzichtig doosje met de nieuwe trotse eigenaar meegenomen te worden. Deze moet naar zee om het beestje weer de vrijheid te geven. Als iedereen dat nu doet, dan loopt over het strand een heleboel gekleurde schelpjes rond. Leuk toch....................... :) Ik ben alleen bang dat het arme heremietkreeftje, mocht hij deze avontuurlijke tocht overleefd hebben, zich voorlopig niet meer op het strand laat zien. Het zal dan ook niemand verbazen dat we deze gekleurde schelpjes nergens hebben gezien, anders dan in een bak voor de verkoop................ :)

Bekend, maar nog altijd leuk zijn de blikken bootjes. Ze varen op olie, maken een weinig geluid en er komt ook nog roet uit de schoorsteen!. Geweldig voor in het zwembad, alleen de angst dat we straks met een lekkende olietank zitten doet ons er van af zien. Geen bootje is het waard om een geheel zwembad leeg te pompen of vol te gooien met chemicaliën. Ons geld wordt dan ook gespendeerd aan eten en gokken met stuiterballetjes. Beide een serieuze aangelegenheid voor groot en klein............... :)

• 04 Maart 2011 - 06:53

Lien:

Lig onder de warme dekens jullie verwarmend verslag te lezen.
    Het vriest hier nog steeds, nog geen voorjaar !,

• 09 Maart 2011 - 15:44

Emma:

Haha, toen ik jullie verslag las had ik echt nog geen idee hoe die hermietkreeftjes eruit zagen met die tekeningetjes, maar ze zijn echt leuk!!!
    xxx