Pasar malam en gedecoreerde heremietkreeftjes - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Pasar malam en gedecoreerde heremietkreeftjes - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Pasar malam en gedecoreerde heremietkreeftjes

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

04 Maart 2011 | Indonesië, Singaraja

Ook dit jaar was er weer de grote pasar malam van Singaraja op 17 september. Naast het bekende ‘reuzen’ rad, de draaimolens en rijdende draak hadden ze nu iets nieuws. Gekleurde en van tekening voorziende schelpjes. Je kunt ze kopen voor een klein bedrag en dan vervolgens in de zee werpen. Mocht het heremietkreeftje de beschildering overleefd hebben, dan wacht hem of haar het lange wachten in de bak op de pasar malam om vervolgens in een heel klein doorzichtig doosje met de nieuwe trotse eigenaar meegenomen te worden. Deze moet naar zee om het beestje weer de vrijheid te geven. Als iedereen dat nu doet, dan loopt over het strand een heleboel gekleurde schelpjes rond. Leuk toch....................... :) Ik ben alleen bang dat het arme heremietkreeftje, mocht hij deze avontuurlijke tocht overleefd hebben, zich voorlopig niet meer op het strand laat zien. Het zal dan ook niemand verbazen dat we deze gekleurde schelpjes nergens hebben gezien, anders dan in een bak voor de verkoop................ :)

Bekend, maar nog altijd leuk zijn de blikken bootjes. Ze varen op olie, maken een weinig geluid en er komt ook nog roet uit de schoorsteen!. Geweldig voor in het zwembad, alleen de angst dat we straks met een lekkende olietank zitten doet ons er van af zien. Geen bootje is het waard om een geheel zwembad leeg te pompen of vol te gooien met chemicaliën. Ons geld wordt dan ook gespendeerd aan eten en gokken met stuiterballetjes. Beide een serieuze aangelegenheid voor groot en klein............... :)


Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 04 Maart 2011 - 06:53

    Lien:

    Lig onder de warme dekens jullie verwarmend verslag te lezen.
    Het vriest hier nog steeds, nog geen voorjaar !,

  • 09 Maart 2011 - 15:44

    Emma:

    Haha, toen ik jullie verslag las had ik echt nog geen idee hoe die hermietkreeftjes eruit zagen met die tekeningetjes, maar ze zijn echt leuk!!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 697
Totaal aantal bezoekers 303366

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: