Bij de Konijnen af.................. :) - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Bij de Konijnen af.................. :) - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Bij de Konijnen af.................. :)

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

01 Mei 2011 | Indonesië, Canggu

Paris Hilton heeft weliswaar op vrijdag 17 september 2010 twintig konijnen gered van hun lot als slangenvoer. Wij hebben in januari van datzelfde jaar al ons eerste konijntje gered van van haar lot als sate kelinci, ofwel konijnen sate. Toegeven, haar lot zou zich niet direct voltrekken, want als sate zou zij nog geen stokje kunnen vullen. Het was een heel klein zwart konijntje en het zal dan ook niemand verbazen dat haar naam ‘Dropje’ werd.
Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder, heeft zij ons arm gegeten aan wortels, kool en droogvoer en zou zij nu menig stokje hebben kunnen vullen. Zij is nu een behoorlijke brok ‘Drop’. Zij heeft echter een heel belangrijk voordeel, zij is niet alleen goed gevuld, zij is ook heeeeel erg lief . En zo wordt ervoor ‘Dropje’ gezeldschap gezocht en redden we ons tweede konijn.
Spierwit, met zwarte oogjes en ook heel erg klein. ‘Pepermuntje’ wordt haar naam, afgekort gewoon ‘Mintje’. Ze moeten nog even aan elkaar wennen. Straks kunnen ze samen door de tuin dartelen. Maar voor diegene die nu al met een glimlach zitten. Het wordt geen Mentos. Beiden zijn immers vrouwtjes, althans.........................dat zeiden ze.



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 01 Mei 2011 - 16:11

    Thea En Ad:

    Je kan het ook zo leuk vertellen.
    Veel plezier met Dropje en Mintje.
    Schattig stel.

    Bevalt het goed in jullie nieuwe huis ?

    Groetjes Ad en Thea

  • 01 Mei 2011 - 17:22

    Lien Hoobroeckx:

    Ze zeggen wel meer als het over konijnen gaat.
    Ooit hebben we een "dwergkonijntje" gekocht voor de verjaardag van een van de kinderen van Ine.
    het "dwergje" groeide uit tot een ware Vlaamse Reus!

  • 09 Mei 2011 - 17:09

    Emma:

    awh, wat een schatjes!
    Hoe gaat het na de verhuizing?
    vast wel goed :D

    -xxx- Emma

    ....nu weer verder leren voor proefwerk Nederlands....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 303388

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: