Sport(l)ieveling - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Sport(l)ieveling - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Sport(l)ieveling

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

02 Juni 2011 | Indonesië, Canggu

De nieuwe school verschilt duidelijk van de vorige school. Niet alleen de prijs maakt een groot verschil, maar ook de activiteiten zijn toegenomen. ( konden we voorheen toe met enkele honderdduizenden per maand, nu gaat het in dollards en al valt het woord honderd er vanaf, de duizend blijft staan................ )

Er wordt lunch ( spreek uit als ‘luanssje’ )geserveerd op school met een keuze uit twee menu’s, een juice attack geschonken ( gewoon geperst fruit in vloeibare vorm) en er wordt veel gesport.

Was op de vorige school sport vooral het sportief bekijken van andermans bezigheden, hier wordt gevraagd om daadwerkelijk mee te doen en......................dan ook nog een volle dag. De sportdag duurt een hele dag en vind plaats op het grote veld van de Canggu Club. Wuivende palmen en vooral de zon recht boven je hoofd. Topprestatie van die dag vond ik wel het hardlopen rondom het veld in 30 graden plus hitte. Terwijl je zelf met moeite slentert om die enkele activiteiten te bekijken, rennen de kinderen in verschillende leeftijden zo hard mogelijk hun rondjes rondom het veld.

Nee, Zoë was niet als laatste, maar heeft met trots de een-na -laatste plaats veroverd.. ..........:)

• 02 Juni 2011 - 18:03

Paul En Lien:

Vanaf nu gaat het alleen maar sneller!
    Het is veel lastiger als je de eerste was geweest, dat kun je nooit verbeteren!
    Groetjes uit Goirle

• 03 Juni 2011 - 10:23

Gijs:

Veel water drinken lijkt mij goed bij dat soort dagen. Kan de school een sportdag organiseren voor de ouders? Lijkt mij een goed begin om de conditie te testen van alle ouders.
    Succes met verdere oefeningen. In Nederland is Rotterdam bekend om de marathon. Maar in deze tijd zijn er velen die meedoen met de avondvierdaagse. Ook sportief!

Groeten uit een warm Achterhoek, groeten uit Varsseveld!

• 03 Juni 2011 - 12:04

Anja:

Hoi allemaal,

wat op deze foto's opvalt is dat Zoë niet meer opvalt. En dat Zoë net als Laura al een echte puber wordt.

Groetjes Anja