Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

16 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Drie weken zal de reis door Maleisië gaan duren. Tijd voor de voorbereidingen was er eigenlijk niet en zo werd slechts drie weken van te voren de route in grote lijnen uitgestippeld. Tijd voor meningsverschillen was er echter te over. Het aantal overnachtingsplaatsen moest sterk gereduceerd worden, de aantal sterren, de luxe en ligging van de overnachtingplaatsen werd met een kritisch oog bekeken. De ouders werden regelmatig voor gek versleten omdat geen enkel normaal mens meer dan twee overnachtingslocaties aandoet tijdens een drie weekse vakantie.............hallooooo!!!!!. :). We hebben het totaal terug kunnen brengen tot 5. Daar waren helaas ook enkelen kamers bij die, om het zachtjes uit te drukken, niet echt de moeite waard waren. Zo niet ons eerste adres; een geweldig appartement van vrienden met een meer dan fantastisch uitzicht op Kuala Lumpur. We hebben daar enkele nachten gebruik van mogen maken en hebben daar op het terras onder het genot van een koud biertje de mooiste zonsondergang van Maleisië gezien.

Kuala Lumpur, ofwel modderige samenloop van rivieren, is ontstaan rond 1860 dankzij de aanwezigheid van tin. In 1896 werd deze nederzetting uitgeroepen als hoofdstad en tot nog geen 50 jaar geleden stond het onder Brits bestuur. Voor ons is Kuala Lumpur van belang vanwege het verlengen van de visa en.................shoppen. In het zuiden van Bali kunnen we inmiddels al veel meer krijgen dan in het noorden, maar dit alles is niet te vergelijken met een echte stad: het walhalla voor puberende meisjes, gadget gekken vaders en moeders met een fototoestellenprobleem.

Na aankomst kunnen we nog even met onze vrienden een vis verorberen. Zij zullen die avond vertrekken naar Nederland en wij zullen onze eerste dag KL besteden aan shopping malls en natuurlijk wat bezienswaardigheden................... :)

Vier dagen verblijven we in deze stad, waarvan er een wordt opgeofferd aan het regelen van de papieren bij de Indonesisch ambassade. We hoeven gelukkig niet alles te bekijken in deze korte tijd omdat we aan het einde van onze vakantie hier nog voor een paar dagen terugkomen.

• 16 Augustus 2011 - 06:42

Lien En Paul:

Op deze manier kunnen wij weer zorgeloos met jullie mee op reis!
    Niet vermoeiend, geen meningsverschillen en lekker ons eigen bed!