Weer Bali en Bali weer - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Weer Bali en Bali weer - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Weer Bali en Bali weer

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

05 Februari 2012 | Indonesië, Bali

Terwijl ons berichten vanuit het thuisland bereiken van temperaturen waarbij de meter vele graden onder nul aangeeft, is het ook hier in Bali niet altijd even best met het weer gesteld. Zware wolken pakken zich samen boven de Indische oceaan. Golven hebben al grote gedeeltes van het strand weggeslagen en ervoor gezorgd dat enkele warungs nu direct aan zee liggen. De zee is op dit moment gevaarlijk en verraderlijk. Rode vlaggen geven aan dat dit niet echt het juiste moment is om in zee te gaan (met wie dan ook.................... :)). Voor de slechte lezer onder ons is er een tekeningetje met een doodskop eraan toegevoegd.

Wanneer we ons door een rivier waden komen we toch nog op een breed stuk strand uit. Tennisracket gaat mee evenals wat ballen en natuurlijk hond Riskey. Hij laat zich niet tegenhouden door een paar rode vlaggen en wat tekeningetjes. De bal is zijn doel en natuurlijk het spelen in de golven. Toch heeft hij ook grote moeite om door de golven heen te komen. We hebben het strand voor onszelf. Enkele verloren koeien lopen los op een stuk nog niet weggeslagen land. Ook zij staan hier onbeschut in de wind en schuilen onder een palmboom is met de wetenschap dat er jaarlijks 150 mensen worden gedood door een vallende kokosnoot, niet echt een optie........................ :)

Het ziet er bijna winters uit deze plaatjes, maar schijn bedriegt want ondanks het stormachtige klimaat is en blijft het rond de 30 graden............................... :)



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/


  • 05 Februari 2012 - 07:27

    Jan Van Adrichem:

    de hond hoort al helemaal bij de familie! Wordt jullie huis aan zee door de golven bedreigd?

  • 05 Februari 2012 - 07:43

    Lien Hoobroeckx:

    Wij kunnen hier sneeuwtennissen!!

  • 05 Februari 2012 - 11:15

    Thea En Ad :

    Zo is het overal wat.
    Geef mij dan toch maar de Bali temperaturen.
    Nederland is nu wel mooi hoor als je al die foto's ziet op facebook enz.
    En als het zonnetje schijnt en er geen wind is dan is het ook heerlijk buiten.
    Gezond weer! zeggen ze dan. Wel in beweging blijven want in een scootmobiel is het niks.
    Dan maar in de auto en rond kijken naar al het moois. Alles komt goed.
    Groetjes van ons tweetjes voor jullie drietjes.

  • 05 Februari 2012 - 11:31

    Mieke Opstelten:

    Verschil moet er zijn!!
    Nederland is een grote 'diepvrieskist' ....

    Bedankt voor de 'warme foto's'!
    Een enigzins jaloerse Mieke


  • 08 Februari 2012 - 15:49

    Charles En Riet:

    Zulke beelden van de oceaan en al die ruimte die jullie daar kunnen ervaren zijn toch fantastisch.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 303388

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: