Halloween en de duivelse blikken in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Halloween en de duivelse blikken in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Halloween en de duivelse blikken in Bali

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

14 November 2011 | Indonesië, Bali

De naam Halloween is afkomstig van Hallow- e-en, ofwel All Hallow Eve ( Allerheiligen); de avond voor Allerheiligen op 1 november, een datum die ons bekent voorkomt....... :) Halloween is dus oudejaarsavond volgens de Keltische kalender. De laatste dag voordat het nieuwe jaar weer begint, De dag waarbij het oude jaar werd begraven en het nieuwe uit het graf opstond.

Inmiddels zijn we enkele culturen verder, hebben de Romeinen hun invloed op dit geloof gehad, hebben de Christenen er ook even wat aan bijgeschaafd en zitten we nu in Bali met maskers op, waar de Balinezen, ondanks hun masker cultuur, niets van begrijpen.

De school is op die dag getransformeerd tot een waarlijk spookhuis met spinnenrag en veel pompoenen. Zoë is al weken druk met het bedenken van een geschikt tenue. Na wijs beraad, gaat de vriendinnengroep als verleidelijke duiveltjes en een verdwaalde heks. Er wordt gepast, gemeten en gewogen. De jurkjes worden speciaal op maat gemaakt met als doel;...................... tweeling duivelinnetjes.

Als ouders waren we wel welkom, maar door de jeugd duidelijk weggekenen. Tegen zoveel duivelse blikken laten ook wij het afweten. Ons rest slechts het wachten op het telefoontje met het bevel...........................................de duivel weer in huis te halen.

• 14 November 2011 - 10:17

Thea En Ad:

Heel apart zeg . Zoe zag er prachtig uit samen met haar vriendin.
    Groetjes van ons uit Vught.

• 14 November 2011 - 10:52

Jan Van Adrichem:

Volgens mij is Halloween nu vooral Amerikaans en probeert het de wereld te koloniseren, zelfs op Bali!
    Is jullie retriever overigens al goed geschoold als bewaker? Wij hadden er een die bij een inbreker alleen maar ging kwispelen!

• 14 November 2011 - 11:59

Mieke Opstelten:

Weer een stukje geschiedschrijving!
    Bedankt, mensen.
    Zoe; indrukwekkend mooi!

Groetjes, Mieke

• 14 November 2011 - 12:24

Charles En Riet:

Weer duivelsleuke foto's en alweer fraaie aankleding.
    Liefs uit Voorburg

• 14 November 2011 - 15:48

Laura:

HOI,

Wat ben jij een mooie duivel, ik was ook als duivel verkleed, alleen mijn pak was iets minder bloot, dit vanwege het weer.

kus laura

• 15 November 2011 - 08:01

WWWAuw:

Hai Luitjes,

Ja Halloween, weer een fase verder met geschiedenis.......Nu op naar kerstavond.
    De herdertjes lagen bij.................

Wat een studiestof krijgt Zoe, het is haast niet te doen voor de ouders.
    Nog effe Marja moet je bijscholing HHHHiiiiiiiiiiiii

Maar ze hebben weer heerlijk genoten zo te zien de meidengroep.
    En weer een plaatje mooie foto's

Liefs vanuit een heerlijk Bali.

Suzan.

• 28 November 2011 - 13:06

Marianne Grinwis- NL:

Hallo jullie daar in Bali,

Het is met kerst vijf jaar terug dat wij in jullie huis Asmara mochten verblijven. Omdat we binnenkort weer gaan (maar nu naar een iets groter huis). Keek ik voor de nostalgie even op jullie site. Ik zie dat Zoe ook is gegroeid. Wij hebben jullie nooit ontmoet, maar ook toen waren er foto's van haar op de site te zien.
    Ik zag ook een foto van Kadek voorbij flitsen. Is al jullie personeel nog in dienst. Misschien komen wij een keertje langs, als dat mag, om gedag te zeggen tegen Kadek en Imra. 22 december vliegen we en we zijn er tot 6 januari. We verblijven in huis Safraan, zo'n 2 kilometer naar het Westen.
    Met een vriendelijke groet,
    Marianne Grinwis (m.grinwis@casema.nl)