Vaarwel Kerkwijk, vaarwel Nederland. - Reisverslag uit Kerkwijk, Nederland van zoe Beek - WaarBenJij.nu Vaarwel Kerkwijk, vaarwel Nederland. - Reisverslag uit Kerkwijk, Nederland van zoe Beek - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Vaarwel Kerkwijk, vaarwel Nederland.

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

10 Juli 2009 | Nederland, Kerkwijk

Na Parijs resten ons nog enkele dagen Nederland. We gaan weer terug naar de camping te Bruchem en kunnen onze intrek nemen in de Pipo de Clown caravan. Pipo kan nooit groot geweest zijn en samen met Mamaloe gaat het nog wel, maar je moet er niet aan denken dat Petra er ook nog een plekje nodig had in deze caravan. Ofwel, we waren blij dat Zoë enkele slaapmomenten buiten de deur had gevonden.

De laatste bezoekjes worden afgelegd, de laatste dingetjes geregeld. Nog even fietsen door de polder en genieten van al die vergezichten van dit rivierenlandschap. We hebben een geweldige tijd gehad in Europa, mede dankzij de gastvrijheid van velen, het mogen gebruiken van een auto en het misbruiken van enkele personen zodat de was ‘gestreken’ weer in de koffer kon. We zijn enkele kilo’s aangekomen, maar hebben heel veel mooie herinneringen meegenomen.

We hebben bemerkt dat in die twee jaar er eigenlijk maar weinig verandert. Mensen blijven dezelfde persoonlijkheden, de gemiste verhalen zijn zo ingehaald. Twee jaar heeft echter wel zijn invloed op de kinderen die behoorlijk groter zijn worden en de honden die ineens heel oud zijn geworden.

Twee jaar afwezigheid verandert wel je kijk op Nederland. Het landschap dat keurig is geordend, de wegen met duidelijke verkeersregels en dan ook nog mensen die zich daaraan houden. Straten zonder afval, zonder loslopende honden en zonder pluimvee. Hier is riolering een algemeen goed en plassen langs de kans van de weg ( op enkele uitzonderingen na) een uitzondering. Overal elektriciteit en overal stromend drinkwater. Afijn, we kunnen natuurlijk een geweldige lofzang houden over alle het schoons van Nederland, maar het feit blijft dat de laatste dag grijs weer ons weer de werkelijkheid heeft laten zien. Want Nederland kan ook heel, heel en heel erg grijs.

Via Enschede en Duitsland verlaten we 13 juli 2009 Europa weer, nog een laatste misbruik momentje, (waarvoor natuurlijk alle dankbaarheid) en wederom in het vliegtuig op weg naar Azië.

Bij dit hoofdstukje enkele kopstukken uit onze Nederlandse tijd. Toegeven het plaatje is bij lange na niet compleet, enkele zeer belangrijke koppen hebben we gemist, althans............de camera heeft ze gemist.


Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 26 November 2009 - 18:18

    Jan Van Adrichem:

    Dit was het dan. Wat beweegt jullie na die lofzang op Nederland om toch weer op Bali te leven?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 303451

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: