Bali 11111; Allerheiligen en heel veel eentjes - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Bali 11111; Allerheiligen en heel veel eentjes - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Bali 11111; Allerheiligen en heel veel eentjes

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

01 November 2011 | Indonesië, Bali

Sollemnitas Omnium Sanctorum ofwel, gewoon Allerheiligen. En Heilig is deze dag. Niet zozeer voor de Heiligen als wel voor het heilig boontje dat op deze dag verjaren zal.

Al weken van te voren is het charme offensief in werking gesteld, worden we er dagelijks aan herinnerd dat het nog maar zoveel dagen is. Dat we vooral niet mogen vergeten, dat deze dag allerlei mogelijkheden heeft en ook vooral dat er enkele verlanglijstjes zijn waar vooral gehoor aan moet worden gegeven.

Dertien jaar zal deze meid worden en haar zinnen heeft ze gezet op een mac-book-air. We verrassen haar die ochtend met ballonnen en een strik voor de hond. Haar groot cadeau bleek, na uitgepakt te zijn, niet meer te bevatten dan een ‘happy birthday’ box met een taart. Veel later kwamen wij erachter dat dit een muziekdoos was. Met Balinese vakkundigheid was het mechanisme onder een grote alles bedekkende sticker geplakt en alleen een kleine tekst, welke niet zichtbaar was zonder leesbril, deed vermoeden dat dit doosje meer bevatte dan wij dachten. Gelukkig voor haar bevatte het doosje naast onverwachts muziek ook een belofte op haar reeds verlangde laptop.

Zij zal echter moeten wachten totdat bekenden langskomen die het cadeau meebrengen uit Nederland.

Met als resultaat ..................................................... eeuwige dankbaarheid van een heilig boontje.



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

  • 26 Januari 2012 - 15:59

    Lien:

    Gefeliciteerd hoor. Voorlopig je laatste verjaardag op Bali!
    Geniet er maar van!
    Groetjes uit Goirle, brrrr koud hier hoor!!

  • 26 Januari 2012 - 16:06

    Charles&Riet:

    hartelijke felicitaties bij 13e verjaardag
    veel plezier met verjaardag's cadeaux
    veel liefs uit koud en nat voorburg


  • 26 Januari 2012 - 17:44

    Henk En Gerrie:

    Hoi Zoë,
    Vanuit Zaltbommel van harte gefeliciteerd met deze bijzondere leeftijd!
    Neem het ervan want je bent maar een keer jong! groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 303388

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: