Bali 11111; Allerheiligen en heel veel eentjes - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Bali 11111; Allerheiligen en heel veel eentjes - Reisverslag uit Bali, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Bali 11111; Allerheiligen en heel veel eentjes

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

01 November 2011 | Indonesië, Bali

Sollemnitas Omnium Sanctorum ofwel, gewoon Allerheiligen. En Heilig is deze dag. Niet zozeer voor de Heiligen als wel voor het heilig boontje dat op deze dag verjaren zal.

Al weken van te voren is het charme offensief in werking gesteld, worden we er dagelijks aan herinnerd dat het nog maar zoveel dagen is. Dat we vooral niet mogen vergeten, dat deze dag allerlei mogelijkheden heeft en ook vooral dat er enkele verlanglijstjes zijn waar vooral gehoor aan moet worden gegeven.

Dertien jaar zal deze meid worden en haar zinnen heeft ze gezet op een mac-book-air. We verrassen haar die ochtend met ballonnen en een strik voor de hond. Haar groot cadeau bleek, na uitgepakt te zijn, niet meer te bevatten dan een ‘happy birthday’ box met een taart. Veel later kwamen wij erachter dat dit een muziekdoos was. Met Balinese vakkundigheid was het mechanisme onder een grote alles bedekkende sticker geplakt en alleen een kleine tekst, welke niet zichtbaar was zonder leesbril, deed vermoeden dat dit doosje meer bevatte dan wij dachten. Gelukkig voor haar bevatte het doosje naast onverwachts muziek ook een belofte op haar reeds verlangde laptop.

Zij zal echter moeten wachten totdat bekenden langskomen die het cadeau meebrengen uit Nederland.

Met als resultaat ..................................................... eeuwige dankbaarheid van een heilig boontje.

• 26 Januari 2012 - 15:59

Lien:

Gefeliciteerd hoor. Voorlopig je laatste verjaardag op Bali!
    Geniet er maar van!
    Groetjes uit Goirle, brrrr koud hier hoor!!

• 26 Januari 2012 - 16:06

Charles&Riet:

hartelijke felicitaties bij 13e verjaardag
    veel plezier met verjaardag's cadeaux
    veel liefs uit koud en nat voorburg

• 26 Januari 2012 - 17:44

Henk En Gerrie:

Hoi Zoë,
    Vanuit Zaltbommel van harte gefeliciteerd met deze bijzondere leeftijd!
    Neem het ervan want je bent maar een keer jong! groetjes