Van Bangkok naar Sukhothai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van zoe Beek - WaarBenJij.nu Van Bangkok naar Sukhothai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Van Bangkok naar Sukhothai

Blijf op de hoogte en volg zoe

02 Juli 2012 | Thailand, Ayutthaya

Na een korte nachtrust staan we klaar voor de volgende tocht richting Ayutthaya. De eerste stop is echter het koninklijk zomerpaleis Bang Pa In.

Nou, Pa was inderdaad bang dat hij er in bleef. De als fraaie architectuur beschreven zomerverblijven in diverse stijlen waarin je Westerse en Chinese cultuur terug zou vinden zijn een regelrechte belediging voor beide culturen en gewoon een vloek voor het oog. Gezegend met een bezoek aan China en opgegroeid in de westerse cultuur proberen we deze gedrochten zo snel mogelijk uit het geheugen te bannen en ons te richten op dat wat wel de moeite waard is; het portret van de koning. Koning Bhumibol wordt beschermd door de meest strengen majesteit schenniswetten ter wereld. Overal zie je zijn portret en veelal omgeven door vlaggen en versiersels. Een simpele belediging van de koning kan al snel 15 jaar cel opleveren.

Teveel tijd zijn we kwijt geraakt aan de gedrochten van Bang Pa In, waardoor we slechts van een afstand een vluchtige blik kunnen werpen op Ayutthaya en route volgen naar Sukhothai. Daar nemen we onze intrek in het Ruean Thai Hotel.