Van Bangkok naar Sukhothai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van zoe Beek - WaarBenJij.nu Van Bangkok naar Sukhothai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Van Bangkok naar Sukhothai

Blijf op de hoogte en volg zoe

02 Juli 2012 | Thailand, Ayutthaya

Na een korte nachtrust staan we klaar voor de volgende tocht richting Ayutthaya. De eerste stop is echter het koninklijk zomerpaleis Bang Pa In.

Nou, Pa was inderdaad bang dat hij er in bleef. De als fraaie architectuur beschreven zomerverblijven in diverse stijlen waarin je Westerse en Chinese cultuur terug zou vinden zijn een regelrechte belediging voor beide culturen en gewoon een vloek voor het oog. Gezegend met een bezoek aan China en opgegroeid in de westerse cultuur proberen we deze gedrochten zo snel mogelijk uit het geheugen te bannen en ons te richten op dat wat wel de moeite waard is; het portret van de koning. Koning Bhumibol wordt beschermd door de meest strengen majesteit schenniswetten ter wereld. Overal zie je zijn portret en veelal omgeven door vlaggen en versiersels. Een simpele belediging van de koning kan al snel 15 jaar cel opleveren.

Teveel tijd zijn we kwijt geraakt aan de gedrochten van Bang Pa In, waardoor we slechts van een afstand een vluchtige blik kunnen werpen op Ayutthaya en route volgen naar Sukhothai. Daar nemen we onze intrek in het Ruean Thai Hotel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 303357

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: