Sipirok en de kalkrijke waterbron - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Sipirok en de kalkrijke waterbron - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Sipirok en de kalkrijke waterbron

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

20 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Op 24 juni vertrekken we richting Sipirok. We verlaten het schiereiland via de smalle verbinding met het vaste land en stoppen nog even bij een kerk in Batakstijl. De weg slingert stijl omhoog en bied verschillende keren een mooi uitzicht op het Tobameer. Langs de route naar Sipirok stoppen we nog even bij een echte klokkenmaker, die er al verschillende op voorraad heeft en zich nu even toelegt op het vervaardigen van gereedschap. Langs de route ligt ook een behoorlijk kalkhoudende warmwaterbron. Het resultaat is een soort “Pamukkale” in Indonesië. Minder grootschalig, minder toeristisch, maar met des te meer zwavelstank. Tsja, die rotteneierenlucht is moeilijk vast te leggen op een foto. Je kunt er natuurlijk, indien gewenst ‘helende’ baden nemen tegen een geringe vergoeding........................... :)

De afstanden zijn lang en de wegen niet altijd even goed. Soms ook gewoonweg even geen weg, maar het landschap is groen en de steden kleurrijk dankzij de verkoopwaar en de verschillende reclame spandoeken. Deze nacht zullen we overnachten in het Torsibohi resort. Hoog gelegen in de bergen, door mist omgeven en voor ons behoorlijk kououououd....!



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 303370

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: