Het verhaal van een lagere orde - Reisverslag uit Sydney, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Het verhaal van een lagere orde - Reisverslag uit Sydney, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Het verhaal van een lagere orde

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

04 December 2010 | Australië, Sydney

En terwijl een gedeelte van de familie van grote hoogte op Sydney neerkijkt, probeert de rest van de familie Sydney vanaf een heel ander standpunt te bekijken.............. vanaf het water. Tussen onze handelingen kijken we met regelmaat even naar boven om de resultaten van de klim in de gaten te houden en zo worden toch geheel spontaan heel wat familie kiekjes gemaakt, waarbij wel iedereen aanwezig is, maar niet allemaal even duidelijk zichtbaar.................. :)

Er wordt een bootje gehuurd en de stad wordt vanaf het water bekeken. We varen onder de brug terwijl deze beklommen wordt, we varen langs de dokken en langs het Opera House.

Het in 1955 winnende ontwerp van de Zweed J. Utzon, doet denken aan schelpen of zeilen. Men is het daar nog niet over eens, maar zo ook de architect niet. Hij is tijdens het bouwproces afgehaakt en is er daarna nooit meer geweest. Na 14 jaar bouw, 1.056.000 kleine tegeltjes uit Zweden, na heel veel beton en glas gebruik, werd het in 1973 geopend door koningin Elizabeth II. Het werd direct het symbool van Sydney, genomineerd voor de zeven moderne wereldwonderen en toegevoegd aan de werelderfgoedlijst van UNESCO.

We treffen elkaar ergens halverwege en nemen een taxi naar het spoor. Thuis gaat de barbeque aan en op de Sintbordjes ligt sate.



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 303359

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: