van Melboune naar het noord oosten - Reisverslag uit Melbourne, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu van Melboune naar het noord oosten - Reisverslag uit Melbourne, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

van Melboune naar het noord oosten

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

16 December 2010 | Australië, Melbourne

We besluiten een willekeurige route naar het noorden te nemen en ter plaatse te bepalen wat te doen. De eerste rustplaats wordt bij Mansfield en daarna trekken we verder naar Beechworth. Een historisch plaatsje. We eten wat en bezoeken het plaatselijk museum. Ook hier is Ned Kelly de struikrover aanwezig in de vorm van een gipsafgietsel en een nagemaakt harnas. Zijn werkkleding was geen lichte. Na enkele agenten dood geschoten te hebben, wat bankovervallen gepleegd te hebben werd hij uiteindelijk op 25-jarige leeftijd opgehangen in Melbourne. Voor de meeste mensen bleef hij echter een held. We slenteren wat door het museum, aanschouwen de vitrines vol dode dieren, slenteren wat door het stadje en laten ons wegen, om daarna weer op weg te gaan.

We raken van de hoofdweg af en gaan meer de binnenlanden in. Weidse landschappen, waar veel paeagaaien doorheen vliegen. We proberen de campeerplaats te zoeken bij een plaatsje langs de route. Door opknapwerkzaamheden van schade veroorzaakt door overstromingen was deze gesloten, maar.......het goede nieuws...zou die maandag daarop weer worden geopend. We moeten er niet aan denken wat er nu mee gebeurd is met de zware regenoverlast na ons vertrek. Het was daar een vreemde omgeving met vele houten bruggen, die zo op het eerste gezicht nergens naar toe leiden. Vreemde ornamenten in een landschap, maar misschien nu wel van een heel groot nut.

We rijden verder, nemen een nog kleiner pad en komen dan een echte cowboy tegen. Gezeten op een brommer drijft hij zijn kudde koeien door de rivierbedding naar de volgende groene akker. Zijn honden trachten de beesten nog een beetje in het gereel te krijgen. Het geheel levert naast een mooi plaatje ook een heleboel geloei op.......... :)



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 303334

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: