Van Sydney naar Batemans Bay - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Batemans Bay - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Batemans Bay

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

06 December 2010 | Australië, Batemans Bay

De echte reis gaat beginnen, we zeggen de familie gedag en gaan ‘goddank’ met een Tom-Tom op pad. Nu heeft deze het ook niet altijd goed, maar niks zo heerlijk als op een apparaat schelden in plaats van iemand in de auto. Het is even wennen, maar na enkele dagen zijn wij en de Tom-Tom op elkaar ingesteld en dienen de kaarten slecht als controle middel. Tja, echt vertrouwen kun je ze niet die mannen met dubbele naam.

We verlaten Sydney en nemen de kustweg richting Merimbila. We laten de Boeddhistische tempel van Wollongong links liggen en gaan rechtstreeks naar Kiama. Daar zullen we het blowhole gaan bezichtigen en hebben we een afspraak met de fam. Coset; Nederlanders die net naar Australië geimmigreerd zijn en die enkele maanden onze buren waren in Bali. De wereld kan klein zijn. We treffen elkaar onder de vuurtoren van Kiama.

We bekijken het blowhole. Vooral spectaculair als je net niet keek. We lopen nog iets verder over de rotsen en verbazen ons hoe zelf bij deze bezienswaardigheid alle paden keurig zijn aangelegd, met borden en waarschuwingstekens zijn voorzien. 600.000 toeristen bezoeken jaarlijks deze plaats, die de naam te danken heeft aan een aborignal; Kiama, ‘daar waar de zee geluid maakt’. Het is dat de kleine van Coset even een staaldraadje wist lost te peuteren met van die kleine mensen vingertjes, maar anders was deze locatie 100% kindvriendelijk geweest....................... :)

De eerste overnachting wordt Batemans Bay. Het is de eerste keer slapen met drie personen in de eigenlijk iets te kleine camper. Het is de eerste keer afwassen sinds lange tijd....................... :) Maar het is ook de gouden barbeque tip van Peter. Koop een rol alluminiumfolie en vetspray. Na gebruik gooi je het folie weg en hoeft de barbeque niet meer schoon gemaakt te worden. Deze tip gaat onze vakantie een stuk makkelijker maken.

De volgende ochtend nemen we na het ontbijt afscheid van de familie. Wij zullen verder trekken en zij gaan op zoek naar woongelegenheid voor langere tijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 303362

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: