Van Sydney naar Batemans Bay - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Batemans Bay - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Batemans Bay

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

06 December 2010 | Australië, Batemans Bay

De echte reis gaat beginnen, we zeggen de familie gedag en gaan ‘goddank’ met een Tom-Tom op pad. Nu heeft deze het ook niet altijd goed, maar niks zo heerlijk als op een apparaat schelden in plaats van iemand in de auto. Het is even wennen, maar na enkele dagen zijn wij en de Tom-Tom op elkaar ingesteld en dienen de kaarten slecht als controle middel. Tja, echt vertrouwen kun je ze niet die mannen met dubbele naam.

We verlaten Sydney en nemen de kustweg richting Merimbila. We laten de Boeddhistische tempel van Wollongong links liggen en gaan rechtstreeks naar Kiama. Daar zullen we het blowhole gaan bezichtigen en hebben we een afspraak met de fam. Coset; Nederlanders die net naar Australië geimmigreerd zijn en die enkele maanden onze buren waren in Bali. De wereld kan klein zijn. We treffen elkaar onder de vuurtoren van Kiama.

We bekijken het blowhole. Vooral spectaculair als je net niet keek. We lopen nog iets verder over de rotsen en verbazen ons hoe zelf bij deze bezienswaardigheid alle paden keurig zijn aangelegd, met borden en waarschuwingstekens zijn voorzien. 600.000 toeristen bezoeken jaarlijks deze plaats, die de naam te danken heeft aan een aborignal; Kiama, ‘daar waar de zee geluid maakt’. Het is dat de kleine van Coset even een staaldraadje wist lost te peuteren met van die kleine mensen vingertjes, maar anders was deze locatie 100% kindvriendelijk geweest....................... :)

De eerste overnachting wordt Batemans Bay. Het is de eerste keer slapen met drie personen in de eigenlijk iets te kleine camper. Het is de eerste keer afwassen sinds lange tijd....................... :) Maar het is ook de gouden barbeque tip van Peter. Koop een rol alluminiumfolie en vetspray. Na gebruik gooi je het folie weg en hoeft de barbeque niet meer schoon gemaakt te worden. Deze tip gaat onze vakantie een stuk makkelijker maken.

De volgende ochtend nemen we na het ontbijt afscheid van de familie. Wij zullen verder trekken en zij gaan op zoek naar woongelegenheid voor langere tijd.