Port Cambell- Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Port Cambell- Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Port Cambell- Melbourne

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

13 December 2010 | Australië, Melbourne

De volgende ochtend rijden we een gedeelte van de weg terug. Bij Lavers Hill gaan we echter noorderlijk om later de aansluiting op de A1 te krijgen. In de buurt van Lavers Hill is een Wildpark. Een iets verouderd en sponsor behoeftig parkje. We krijgen tegen een klein bedrag een hoop voer mee voor de kangeroes en andere dieren. Vervallen of niet, er gaat niks boven het voederen van dieren, die je normaal gesproken niet mag of kan benaderen. Dus krijgen de oudste en tamste kangeroes een extraatje en lopen we daarna via half verrotte trappen over een verhoging. Vandaar af had je een mooi zicht hoe de emu’s zich in de modder wentelen. Theo geeft nog even een korte samenvatting van de vechttechnieken van deze struisvogelachtigen en de angst zat er bij Zoë al goed in. We lopen langs wat ezels en krijgen ze aan het balken. Jammer dat het geluid de edelherten wegjaagt. Die lieten zich voorlopig niet meer zien in tegenstelling tot onze balkende meelopers.

We eindigen op een doodlopend stuk en lopen de weg van het park weer terug. Ze hadden waarschijnlijk geen gasten verwacht en hebben de hekken gesloten samen met een.................... emu. Theo ziet als eerste kans om zich achter het toegangshek te verschuilen en laat de vrouwen achter met de emu, die nu nerveus op en neer begint te lopen. Het wordt nu moeilijk om zowel Zoë als de emu kalm te krijgen. De laatste begint steeds sneller rond te lopen en ziet het hek ook duidelijk als zijn uitgang. Uiteindelijk lukt het ons om diagonaal over te steken en de emu te passeren. We hebben het hek netjes achter ons gesloten.

Die dag besluiten we door te rijden naar Melbourne.



Voor een vakantiehuis in Indonesië zie onze villa ‘s in Noord Bali http://www.bali-beach-villa.com/ & http://www.balivilla.nl/ en verhalen over Bali http://balivillalovina.blogspot.com/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

zoe

Ik ben Zoë en toen ik 8 jaar was zijn we naar Bali vertrokken. Ik woon hier aan het strand en achter mijn huis liggen de bergen. Ik ga hier naar school en ik spreek Bahasa Indonesia en Nederlands en Engels. Het eerste jaar woonde ik aan de Jalan Tulip, nu woon ik aan de Jalan Lotus. Ik mis mijn vriendinnen in Nederland, maar ik heb ook gelukkig vriendinnen hier. Het is hier altijd warm en altijd groen en ik zwem bijna elke dag.

Actief sinds 17 Nov. 2006
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 303350

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Thailand en zijn tijgers.

25 Maart 2012 - 04 April 2012

Darwin; Het topje van Down Under

24 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Het verdwenen (ge)zicht van Maleisië

03 December 2010 - 20 December 2010

Down Under

14 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Sumatra; over orang-oetangs en Rafflesia’s

12 Maart 2010 - 22 Maart 2010

De draak van Flores Indonesia

02 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: