Port Cambell- Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu Port Cambell- Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van zoe Beek - WaarBenJij.nu

Port Cambell- Melbourne

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg zoe

13 December 2010 | Australië, Melbourne

De volgende ochtend rijden we een gedeelte van de weg terug. Bij Lavers Hill gaan we echter noorderlijk om later de aansluiting op de A1 te krijgen. In de buurt van Lavers Hill is een Wildpark. Een iets verouderd en sponsor behoeftig parkje. We krijgen tegen een klein bedrag een hoop voer mee voor de kangeroes en andere dieren. Vervallen of niet, er gaat niks boven het voederen van dieren, die je normaal gesproken niet mag of kan benaderen. Dus krijgen de oudste en tamste kangeroes een extraatje en lopen we daarna via half verrotte trappen over een verhoging. Vandaar af had je een mooi zicht hoe de emu’s zich in de modder wentelen. Theo geeft nog even een korte samenvatting van de vechttechnieken van deze struisvogelachtigen en de angst zat er bij Zoë al goed in. We lopen langs wat ezels en krijgen ze aan het balken. Jammer dat het geluid de edelherten wegjaagt. Die lieten zich voorlopig niet meer zien in tegenstelling tot onze balkende meelopers.

We eindigen op een doodlopend stuk en lopen de weg van het park weer terug. Ze hadden waarschijnlijk geen gasten verwacht en hebben de hekken gesloten samen met een.................... emu. Theo ziet als eerste kans om zich achter het toegangshek te verschuilen en laat de vrouwen achter met de emu, die nu nerveus op en neer begint te lopen. Het wordt nu moeilijk om zowel Zoë als de emu kalm te krijgen. De laatste begint steeds sneller rond te lopen en ziet het hek ook duidelijk als zijn uitgang. Uiteindelijk lukt het ons om diagonaal over te steken en de emu te passeren. We hebben het hek netjes achter ons gesloten.

Die dag besluiten we door te rijden naar Melbourne.